June 7, 2004
Hej!
Ska köpa nytt chassi.
Har tänkt ha 6st hdd. Vilket ger mig bra med utrymmer och bar kylning.
Har sneglat lite på antecs p180 några synpunkter?
Sen verkar komplett ha 2 varianter på p180 skillnad någon?
July 18, 2003
P180 är helt okey, min kompis har ett, själv föredrar jag P150 tack vare gummiupphängningen för hdd, dock så sväljer chassit bara 3 st hdd då vilkte är för lite för dig.
Ett bra chassi är annars Lian li PC-V1100B. Kostar dock en liten slant men om du inte är rädd för beg så finns det ett på nh för 1400 kr. Om jag skulle behöva ett större chassi så skulle jag tagit det.
Annars så är P180 också grymt bra !
November 27, 2003
Svart vs. aluminium 😉
Luckan på P180 är tyvärr glapp på väldigt många ex (all?).
Kolla på Silverstones chassin annars, smarta lösningar i samma klass, men mer kvalitetskänsla vilket P180 tyvärr brister lite i. Jag är lite förvånad över en del materialval faktiskt. Antec brukar man ju annars kunna förknippa med riktig hög kvalité.
//Andreas
July 18, 2003
Delph1 wrote: Svart vs. aluminium 😉
Luckan på P180 är tyvärr glapp på väldigt många ex (all?).
Kolla på Silverstones chassin annars, smarta lösningar i samma klass, men mer kvalitetskänsla vilket P180 tyvärr brister lite i. Jag är lite förvånad över en del materialval faktiskt. Antec brukar man ju annars kunna förknippa med riktig hög kvalité.
//Andreas
Kan instämma i att Antec har lite dåligt material. Fronten på mitt P150 är riktigt plastigt... Dock så gör det inget när den står stilla men vid transporter är jag lite rädd...
Edit:
Skillnaden mellan de 2 du skrev är väll färgen :/ ?
June 7, 2004
http://compreviews.about.com/o.....our_10.htm
Verkar inte så bra då jag kommer ha 6 diskar installerade.
July 18, 2003
geronimo wrote: VAd skiljer lian li chassit mot antecs?
Kvalité.
Om du inte har sett den här annonsen än:
https://www.nordichardware.se/.....29942.html
Där finns det lite länkar mm.
Sedan så säger det sig själv att ett chassi för 2500 kr är bättre än 1500 kr, eller i dem flesta fall i alla fall 🙂
Lian Li är kvalité och fungerar alltid bra!
Edit:
Den är som gjort för 6 st hdd. Om du tycker att lian li chassir är lite trångt så är defenetivt inte ett P180 ett alternativ då den inte är så mycket bättre.
July 18, 2003
geronimo wrote: Enl review jag länkade till ova nsåg det jäkligt tight ut med 6 diskar. Antecs kan jag köra 4st där nere och sen 2 där uppe inte lika trångt.
Vill inte köpa beg då jag drar momsen och beg blir oftast dyrare för mig.
Tja... Om du vill kan du sätta 2 st diskar uppe i 5.25 facken om du vill 😉
Och vad spelar det för roll om det är trångt ? Dem har bra kylning i lian li chassit med.
Men men, gör som du vill. Jag säger bara vad JAG skulle ha gjort.
June 7, 2004
http://images.gruntville.com/i.....0/LL30.jpg
Kylaren till processorn sitter långt ner? Veti nte vilken som är mountad här. Men jag har tänkt sätta i ett moderkort med en opteron och en big typhoon. Frågan om det inte blir lite tajt?
June 7, 2004
Dry_Ice wrote: [quote=geronimo]Enl review jag länkade till ova nsåg det jäkligt tight ut med 6 diskar. Antecs kan jag köra 4st där nere och sen 2 där uppe inte lika trångt.
Vill inte köpa beg då jag drar momsen och beg blir oftast dyrare för mig.
Tja... Om du vill kan du sätta 2 st diskar uppe i 5.25 facken om du vill 😉
Och vad spelar det för roll om det är trångt ? Dem har bra kylning i lian li chassit med.
Men men, gör som du vill. Jag säger bara vad JAG skulle ha gjort.
Jo det är ju sant. Ska kolla lite till.
1 Guest(s)