December 20, 2006
Ok nu är det dags för en cpukylare då jag äntligen fått pengar och ska slänga den här orginalkylaren i sjön..den har iof ändå gjort ett bra jobb då den lyckas kyla min e6600 i 3.2 ghz 24/7 med en idle på ungefär 35 grader...men den låter för mycket bara
nu vill jag klocka mer och skulle gärna vilja ha lite tips på bra jäkla kylare till core2duo..har läst om scythe infinity och tuniq tower 120 etc..vilka är egentligen bäst? zalman eller det som sweclockers rekommenderar (ovanstående)
sedan en fråga om någon har provat installera kylare på ett asus p5w dh deluxe..finns det plats för tex infinity? hade ju vart smidigt och veta om nån installerat nått annat och vet att det finns plats så man slipper hålla på o mäta 🙂
tack på förhand och länge leve intel!
January 7, 2006
Gilgamesh wrote: jag kör med infintity, körde tom utan en fläkt, alltså passivt kylt fast jag körde CPU i 3.6GHz, tempen gick upp lite men det fungerade perfekt ändå ^^ jag säger infinity
Den väger ganska mycket, är det så att man bör ta av kylningen om man ska flytta datorn t.ex. till dreamhack över en helg?
June 6, 2006
Jag har en Sunbeam tuniq tower 120 som pallar att kyla min e6300 på 3.7ghz och 1.45v. Funkar hur fint som helst.. Om jag kör cpun oklockad så ligger jag under 30 grader fast jag kör fläkten på segaste hastigheten ..
Och då är den väldigt tyst.
Jag har aldrig hört den antagligen för mitt nätagg låter som ett jetplan =D
February 25, 2007
1 Guest(s)