March 10, 2002
Jag har tänk att skaffa mig en P4 med 2500mhz 400 FSB och jag undrar nu om detta är ett smart köp om jag skaffar Abit SR7-8X.
Jag kanske inte lyckas höja FSB så högt med det här moderkortet.
Läste ett test på den här sidan men den gällde bara 533 FSB P4, så det kanske är lättare att överklocka 100FSB P4 till 133FSB än vad 133FSB P4 är att överklocka.
Kanske ska jag välja något annat moderkort för vet ej om detta moderkort är bra för om man vill testa överklocka.
Sen ska jag köpa ett Radeon 9700 Pro och är det inte bäst då att ha ett moderkort som stödjer AGP 8X?
Om Abit SR7-8X suger för överklockning kanske jag skulle välja P4 2533mhz med 533 FSB? Och då behöver jag inte klocka och 2533 mhz 533FSB är väl mycket snabbare än 2500 mhz 400FSB.
Sen skulle jag gärna vilja veta vilka andra delar man ska ha om man vill överklocka? ska man ha xtreme PC 3200 eller något annat minne?
Vet att mitt språk är lite konstigt, men som sagt jag är nybörjare och är bara här för att lära mig!
Sen får ni gärna säga något annat viktigt man ska tänka på som nybörjare inom klockning.
Tackar för mig
1 Guest(s)