July 13, 2002
Om du ids vänta på leverans tiden så kanske detta...
http://www.datorbutiken.com/se.....Id=ATI9700
Men det kan ta en tid (/månader) innan de får in den på lager :rollsmile:
December 26, 2001
Gf4 erbjuder ingen nyare teknik än gf3*. Radeon 8500 har stöd för dx8.1 vilket gf4 saknar. Parhelia går inte att köpa vad jag vet iaf, på datorbutiken står följande:
Obekräftat
2002-08-10
Så idag är radeon 8500 det modernaste grafikkortet om inte det snabbaste 😉 .
*Tekniken är ju så klart nyare men spelen kan inte använda några nya effekter eller liknade med gf4 jämfört med gf3.
August 22, 2005
Vad har du fått det ifrån??? Klart som fan att "Ti-korten" har stöd för DX 8.1.... De är ju gjorda för just 8.1!!!!!!!
Du blandar troligen ihop dem med MX-korten... Skärpning!!
(Om du inte tror mig så kan du ju kolla länken, längst ner på den länkade sidan)...
December 26, 2001
AntiChrist wrote: Vad har du fått det ifrån??? Klart som fan att "Ti-korten" har stöd för DX 8.1.... De är ju gjorda för just 8.1!!!!!!!
Du blandar troligen ihop dem med MX-korten... Skärpning!!
(Om du inte tror mig så kan du ju kolla länken, längst ner på den länkade sidan)...
Har för mig att ett grafikkort behöver stöd för PS 1.4 för att få kalla sig för ett dx8.1 kort men det har egentligen ingen betydelse GF4 saknar iaf stöd för PS 1.4 som radeon 8500 har. Gf4 har stöd för ps 1.2, 1.3 vilket gf3 saknar. Jag trodde gf3 hade stöd för ps 1.2 och 1.3 för när radeon 8500 släptes försökte nvida emulera ps 1.2 och 1.3 genom 1.1 shadern. Borde jag ha kommit ihåg har blivit tillrätta visad om det där förut 🙄 . Men fakta kvarstå radeon 8500 (eller r200) bjuder på det modernaste ps/dx-stödet.
December 26, 2001
abishai wrote: "vilket är de absolut bästa man kan köpa på marknaden nu???"
men.. ett radeon 8500 är ju inte det "absolut bästa" kortet man kan köpa just nu då skulle ett Gf4 Ti4600 sitta bättre! beror ju också som sagt vad man ska använda datorn till
jo
Voodoozzz wrote: Bästa för vad?
Spel prestanda= gf4 ti4600
Spel kvalite och den nyaste tekniken= radeon 8500
2d + tv-out=matrox
May 10, 2002
Voodoozzz wrote: [quote=abishai]hahaha 😛
Skrattar bäst som skrattar sist 😛
Helt onödigt inlägg men det är ju heldött här på NH nu och jag måste ju sysselsätta mig med nåt, inget personligt 😉
onödigt är nödvändigt för annars skulle det nödvändiga kännas onödigt, onödigt inlägg btw
2 Guest(s)