bästa grafikkort ?!|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
bästa grafikkort ?!
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1190306
April 23, 2008 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Twelve wrote: Är du dum eller?

Och sen håller vi en lite högre nivå om vi vill slippa varningar, m'kay?

Face the facts: #1: AMD-korten är inte alls lika bra med AA påslaget.
#2: SLI skalar som en påse skit jämfört med Crossfire.
#3: Crossfire X eller Quad-SLI skalar inte mycket över Crossfire/SLI, då CPU:n begränsar något fruktansvärt.
#4: Enda anledningen att skaffa ett nVidia-chipset är om man tvunget måste ha SLI-stöd, då deras chipsets är mil efter Intels prestandamässigt.
#5: Marknadsföring är i den änden man börjar när man lanserar ett nytt chipset. nVidia har insett sina begränsningar och vet att de har ett sämre chipset, därför låser de SLI-stödet till sina egna chipsets så de har en möjlighet att sälja några som helst kort.

För övrigt ger jag blanka fan i vad någon nVidia-fanboy säger om 790i och dess "fantastiska" prestanda; det är i princip ett upphottat 6/780i, som även det fick spö i allt av "halvkassa" chipsets såsom P965.

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1190307
April 23, 2008 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo sorry men det e ju exactr typ detta jag har försökt att framföra ända till du kom...

Skall inte upprepas..

Jonas Klar
Member
Medlem
1190308
April 23, 2008 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Twelve wrote: Jo sorry men det e ju exactr typ detta jag har försökt att framföra ända till du kom...

Skall inte upprepas..

Förstår din frustration helt, men i fall som detta verkar det som om ingen lyssnar. Det är lätt att fastna i förolämpningar, men det är trevligare om man lyckas låta bli. 🙂

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
1190309
April 23, 2008 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo. så sant som sagt. men jag ska försöka visa framfötterna där 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
1190311
April 23, 2008 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print
Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
1190312
April 23, 2008 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha det var på NH.com jag läste det.. haha satt och letade efter den länken som argument.. aja:P nu vet jag det iallafall.

gamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 514
1190316
April 23, 2008 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Twelve wrote: Är du dum eller?

Eftersom jag föredrar verklig prestanda i verkliga spel som synns framför "spel prestanda i 3d mark" som inte syns i något annat och försökt få dig att se detta så är jag väl det då bara jag ser detta.
Fanboy däremot inte jag ens i närheten av att vara då jag köper det som är bäst när det köps oavsett röd/grön med röd hörna har varit frånvarande lite för länge på toppen.
Nu suger dock ASUS samt X38 ihop och dessutom är "problemet" på 790i är löst med nytt BIOS iaf på referenskortena med senaste P04.

3dmark är och förblir meningslöst sätt att jämför GPU med och ATI är numer högre klockade i grundutförande samt har DDR4 minne mot DDR3 jmfr motsvarande enda sättet att få korrekt jämförelse är att mäta dom parallellt i spel som INTE beror på CPUn så till dem milda grad som 3dmark gör och saknar all koppling till verkligheten i övrigt men whatever makes you happy.

Jonas Klar
Member
Medlem
1190322
April 23, 2008 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

gamer wrote: Nu suger dock ASUS samt X38 ihop

Det där hör jag mer än gärna en förbannat bra motivering till. Har aldrig haft ett stabilare moderkort än mitt Maximus Extreme, den enda tillverkaren som har något att sätta emot i dagsläget är Gigabyte. Eller du kanske föredrar MSI också?

matssjoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 335
1190326
April 23, 2008 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Har aldrig haft ett stabilare moderkort än mitt Maximus Extreme

Var det inte Gigabyte GA-P31-DS3L som var "Stabilaste moderkortet jag någonsin stött på"?

😛

Jonas Klar
Member
Medlem
1190327
April 23, 2008 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

matssjoberg wrote: Var det inte Gigabyte GA-P31-DS3L som var "Stabilaste moderkortet jag någonsin stött på"?

😛

Mja, alltså, jag har lite olika perspektiv på moderkort för 600:- och moderkort för 2500:-. 🙂

Maximus Extreme för överklockning, menar jag självfallet.

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
1190336
April 23, 2008 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

gamer wrote: Eftersom jag föredrar verklig prestanda i verkliga spel som synns framför "spel prestanda i 3d mark" som inte syns i något annat och försökt få dig att se detta så är jag väl det då bara jag ser detta.
Fanboy däremot inte jag ens i närheten av att vara då jag köper det som är bäst när det köps oavsett röd/grön med röd hörna har varit frånvarande lite för länge på toppen.
Nu suger dock ASUS samt X38 ihop och dessutom är "problemet" på 790i är löst med nytt BIOS iaf på referenskortena med senaste P04.

3dmark är och förblir meningslöst sätt att jämför GPU med och ATI är numer högre klockade i grundutförande samt har DDR4 minne mot DDR3 jmfr motsvarande enda sättet att få korrekt jämförelse är att mäta dom parallellt i spel som INTE beror på CPUn så till dem milda grad som 3dmark gör och saknar all koppling till verkligheten i övrigt men whatever makes you happy.

Snälla ge dig nu.. räcker det inte med att mean machine har skrivit det jag har skrivt fast snäppet bättre..

Face the facts: #1: AMD-korten är inte alls lika bra med AA påslaget.
#2: SLI skalar som en påse skit jämfört med Crossfire.
#3: Crossfire X eller Quad-SLI skalar inte mycket över Crossfire/SLI, då CPU:n begränsar något fruktansvärt.
#4: Enda anledningen att skaffa ett nVidia-chipset är om man tvunget måste ha SLI-stöd, då deras chipsets är mil efter Intels prestandamässigt.
#5: Marknadsföring är i den änden man börjar när man lanserar ett nytt chipset. nVidia har insett sina begränsningar och vet att de har ett sämre chipset, därför låser de SLI-stödet till sina egna chipsets så de har en möjlighet att sälja några som helst kort.

För övrigt ger jag blanka fan i vad någon nVidia-fanboy säger om 790i och dess "fantastiska" prestanda; det är i princip ett upphottat 6/780i, som även det fick spö i allt av "halvkassa" chipsets såsom P965.

Tycker att bara den snutten räcker för att denna diskussionen ska ta slut.. Okej att en bios uppdatering kanske lösar att man kan klocka med det kortet utan att det ska bli massa fel. men det de ovanstående punkterna gäller fortfarande...

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1190407
April 24, 2008 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla vet ju att Intel är skit, både när det gäller processorer och styrkretsar.. ASUS? hahaha, Va e det för skit? ELITEGROUP ska det vara om man vill ha något vettigt kort!!

När det gäller propp. Funderar på att köpa en Cyrix M II, ruskigt snabb och stabil.. Klockar som fan..

Jonas Klar
Member
Medlem
1190449
April 25, 2008 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Alla vet ju att Intel är skit, både när det gäller processorer och styrkretsar.. ASUS? hahaha, Va e det för skit? ELITEGROUP ska det vara om man vill ha något vettigt kort!!

När det gäller propp. Funderar på att köpa en Cyrix M II, ruskigt snabb och stabil.. Klockar som fan..

Nu ska du fan inte snacka skit om ECS, de är väl världens näst största OEM-tillverkare har jag för mig. Chansen är att hälften av alla moderkort du någonsin ägt varit tillverkade av ECS. 😉

matssjoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 335
1190459
April 25, 2008 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Nu ska du fan inte snacka skit om ECS, de är väl världens näst största OEM-tillverkare har jag för mig. Chansen är att hälften av alla moderkort du någonsin ägt varit tillverkade av ECS. 😉

Ja och så fungerar bara hälften av korten som dom ska åxå. men det gör inget för dom gör så många! 🙂

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1190534
April 25, 2008 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Nu ska du fan inte snacka skit om ECS, de är väl världens näst största OEM-tillverkare har jag för mig. Chansen är att hälften av alla moderkort du någonsin ägt varit tillverkade av ECS. 😉

Mycket möjligt att dom är stora, men vad jag vet, av de 19 stationära datorer jag har ägt har 9 varit ASUS, 2st Gigabyte 1st MSI och 3st varit Intel.. Och 2 shuttle som jag inte har en aning om.. Resten kan väl ha varit ECS (ingen aning noname iaf)..

Ang de 6 laptops jag har ägdt har jag inte heller en aning om..
4 HP, 1 ACER, 1 Advent

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 350
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL