Å andra sidan kan du få ett GeForce 8800GTX för runt 3000:- nu för tiden..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 14, 2007
Visserligen är kortet redan beställt. Men jag hade nog väntat ett par månader för uppgradering. Ati HD 4000 serie är ju tänkt att bli utsläppt innan sommar och nVidia kontrar säkert med typ GF 9900 ( hypotetiskt ) själv tycker jag att HD 2000/3000 serie är rena skräp, nödlösningar för amd/ati i kris, samma med skandalen GF 9000 serie som bara är överklockade 8800GT/GTS.
Däremot ett HD 4xxx 1GB GDDR5 förhoppningsvis med dubbel bandbredd värt väntan, enligt amd/ati ska priset hamna på runt 3500 kr för entusiastvarianterna.
April 24, 2007
Xerzes wrote: Visserligen är kortet redan beställt. Men jag hade nog väntat ett par månader för uppgradering. Ati HD 4000 serie är ju tänkt att bli utsläppt innan sommar och nVidia kontrar säkert med typ GF 9900 ( hypotetiskt ) själv tycker jag att HD 2000/3000 serie är rena skräp, nödlösningar för amd/ati i kris, samma med skandalen GF 9000 serie som bara är överklockade 8800GT/GTS.
Däremot ett HD 4xxx 1GB GDDR5 förhoppningsvis med dubbel bandbredd värt väntan, enligt amd/ati ska priset hamna på runt 3500 kr för entusiastvarianterna.
ja tror nog inte att han kommer att kunna hålla sig till sommarn med att köpa ett bra kort 😉
han kan ju sälja sitt kort i sommar o uppgradera då OM han då känner för det 😉
men tack för ditt svar Xerzes 😉
December 6, 2006
Xerzes wrote: själv tycker jag att HD 2000/3000 serie är rena skräp, nödlösningar för amd/ati i kris,
Säg mig då varför 2900-korten från ATi lyckades slå världsrekord i 3DMark för inte så många veckor sedan, när det ändå är ett ganska gammalt kort ? 😉
Han som köpte kortet gjorde ett bra köp, nvidiaamd.
Det går inte att gå efter tankarna "Vänta tills nästa kort kommer i sommar" eller liknande.. för då kommer man få höra till sommaren när man väntat att man då ska vänta på NVIDIA:s svar på ATI:s nya o.s.v så går det bara om och om igen.. kommer alltid något bättre, i stort sett 🙂
February 12, 2003
Själv tycker jag G92 är rent skräp från nVidia, bara en die-shrink, annars samma gamla skit...
Läs det här om ni har missat det: https://www.nordichardware.se/.....ivelse=473
1 Guest(s)