January 14, 2001
February 4, 2001
bästa kortet enligt mig är SB plat 5.1 fast den som är mest prisvärd där SB live
-----------------
PIII 700Mhz
512mb pc 133
19 Tum Adi 6P
15 Tum Philips TFT LCD
Geforce 2 GTS 64mb DDR @ Hercules
RAID 2* IBM 46gb 7200rmp, 1* Maxtor 80gb
Min Dator @ Bilder
[ Detta inlägg ändrade av ^Phat^Trance^ 2001-03-26 13:35 ]
December 19, 2000
2001-03-26 13:35, skrev ^Phat^Trance^:
bästa kortet enligt mig är SB plat 5.1 fast den som är mest prisvärd där SB live
-----------------
PIII 700Mhz
512mb pc 133
19 Tum Adi 6P
15 Tum Philips TFT LCD
Geforce 2 GTS 64mb DDR @ Hercules
RAID 2* IBM 46gb 7200rmp, 1* Maxtor 80gb
Min Dator @ Bilder[ Detta inlägg ändrade av ^Phat^Trance^ 2001-03-26 13:35 ]
det är så dyrt bara.. runt 2k eller?
December 20, 2000
Måste hålla med Slass! Det är något som gör det "lugnare" att köpa ett Soundblaster kort..
Men det är väl för att de är det företag som dominerat i PC marknaden när det gäller ljudkort. Men det börjar komma upp en hel del seriösa alternativ till Live! korten. Så läs så mycket recensioner du kan och tänk efter vad du ska ha kortet till. Sen har du antagligen bara några få att välja mellan!
Tekniknörd som gillar att träna.
Precis som jag sa är det ofta vissa kort som är extra bra på musik, DVD eller spel.
Men många är väldigt bra allround kort som fungerar jätte bra till det mesta.
Så de ljudkorten som finns nu för oss vanliga dödliga användare är nog rätt jämna i ljudkvalité. Numera är det mest vad som kommer utöver det som säljer.
Ja så det gäller verkligen att tänka efter vad man behöver och inte behöver!
Precis som om man vill ha eller verkligen behöver TV-ut på sitt nya grafikkort..
April 9, 2001
Det beror på vad du ska använda det till!
Själv pysslar jag med musik och har ett ljudkort för 17000:- i min musikdator och ja, det är inget brus alls.
I min speldator har jag ett så billigt men fungerande kort jag bara kan få tag på. Har inte testat så många men kör iaf med SB512.
Tycker det är viktigt att ljudkortet inte har för mycket tingeltangel och att det inte äter upp PCI bandbred.
Kan påpeka att SB Live! har endast 12-bitars AD omvandlare vilket betyder att om du ska sampla med kortet så blir det inte så bra. DA omvandlarna är dock 16 bitars.
De demosamplingar som följer med är alltså inte samplade med Live kortet, därav dess kvalitet, så de låter ju bra när man spelar upp dem.
Åsså kan man undra hur många hemanvändare som har nytta av SP/DIF uttaget??? Bara extra smet i drivrutinerna för den som inte behöver detta!
1 Guest(s)