September 27, 2001
July 18, 2001
Jag har testat en hel del olika märken på hdds. De som jag tycker är bäst är Fujitsu. Sedan kommer Maxtor och Seagate som klar konkurrent till Fujitsu. Högst upp på shitlisten kommer IBM. Har haft 2 st IBM diskar, bägge 2 har fungerat dåligt! Riktigt dålig! Så jag varnar dig för IBM, skaffa Fujitsu istället om du kan få tag på det.
October 17, 2001
Tjena folk.
Privat så har jag ägt i princip alla diskar som finns (på IDE sidan både seagate, IBM, WD, fujitsu, maxtor)(på SCSI sidan IBM, Seagate och fujitsu).
Jag jobbade på en liten datafirma (sa upp mig i torsdes), och har där provat och utvärderat i princip alla diskar som finns oxå.
Kan uteslutande säga att idag så finns det två diskar som sopar rent med alla andra.
På IDE sidan gäller WD diskarna, både i prestanda samt kvalitet (och fin stöttålighet).
På SCSI sidan är det Fujitsu. Främst prestandamässigt, men även kvalitet / garanti.
/mvh anders
December 23, 2000
On 2001-11-18 12:25, interfact wrote:
Tjena folk.
Privat så har jag ägt i princip alla diskar som finns (på IDE sidan både seagate, IBM, WD, fujitsu, maxtor)(på SCSI sidan IBM, Seagate och fujitsu).Jag jobbade på en liten datafirma (sa upp mig i torsdes), och har där provat och utvärderat i princip alla diskar som finns oxå.
Kan uteslutande säga att idag så finns det två diskar som sopar rent med alla andra.På IDE sidan gäller WD diskarna, både i prestanda samt kvalitet (och fin stöttålighet).
På SCSI sidan är det Fujitsu. Främst prestandamässigt, men även kvalitet / garanti.
/mvh anders
Jag har alltid gillat Fujitsu...har en Fujitsu MPE3170 IDE 17Gb är fruktansvärt stabil vill jag säga!!!
Så du menar att Fujitsu är bäst i Prestanda??
hmm...kanske skulle titta över det mer...då jag tänkt skaffa en Cheetah X-15
October 17, 2001
Detta gäller alltså SCSI diskar!
Sen bäst...
alltså det finns många olika sätt att mäta det där med bäst, både söktid, cache, överföringshastighet, sen faktiskt överföringshastighet och liknande.
Men enligt mig så är det det bästa köpet på SCSI sidan.
Speciellt när det gäller att flytta stora mängder data.
August 22, 2005
On 2001-11-18 12:45, Axzell wrote:
On 2001-11-18 12:25, interfact wrote:
Tjena folk.
Privat så har jag ägt i princip alla diskar som finns (på IDE sidan både seagate, IBM, WD, fujitsu, maxtor)(på SCSI sidan IBM, Seagate och fujitsu).Jag jobbade på en liten datafirma (sa upp mig i torsdes), och har där provat och utvärderat i princip alla diskar som finns oxå.
Kan uteslutande säga att idag så finns det två diskar som sopar rent med alla andra.På IDE sidan gäller WD diskarna, både i prestanda samt kvalitet (och fin stöttålighet).
/mvh anders
Jag har alltid gillat Fujitsu...har en Fujitsu MPE3170 IDE 17Gb är fruktansvärt stabil vill jag säga!!!
alltid fujitsu! har en MAE1812LP SCIS U2W 28.2GB här hemma som funkar prima... den tål fan allt, just nu står den utanför cahssit på ett grytunderlägg bakomdatan, hadde inte plats inuti, så j**la synd med detat desktop chassi, endast en 3.5" plats!
April 17, 2001
Bra HDD sida.
http://www.storagereview.com/
1 Guest(s)