June 3, 2001
När man tittar på vilken typ av G-kort vissa av er kör med, så skäms man nästan för att nämna detta kort. Men i alla fall, jag bara undrar hur jag på bästa och säkraste vis ska överklocka detta budgetkort för att få ut så mycket som möjligt av det, får knappt 2000 poäng i 3Dmark 2001 🙁 . Tacksam för svar.
Vad har du för system i övrigt?
Ladda ner powerstrip och överklocka kortet med det programet!
Det finns t.ex på http://www.tweakfiles.net
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
AMD Athlon T-Bird [email=950@1007]950@1007[/email]
EPOX 8KTA2
256Mb Sdram [email=P133@142]P133@142[/email]
DAPTEC AHA-2940UW PCI
Seagate ST317221a -> 17.25 GB, 5400 rpm, 10.5 ms (Ska bytas mot en UW-scsi disk så fort skatteåterbäringen kommer, då denna är en STOR flaskhals i systemet)
Ok
Jo men testa att ladda ner powerstrip och klocka grafikkortet med det! Då borde du kunna hamna mellan 2400-2800 poäng! Kanske ännu mer..
June 3, 2001
Hehe, har installerat progget, men kan inte för mitt liv hitta vart man gör inställningarna
Antar att dom ligger under knapparna "direct X" och "open GL", men av nån anledning så händer det inget när jag trycker på dessa..
kan det ha och göra med att jag kör med Nvidias referens drivrutin (Detonator3 12.41)?
Har även testat att ta hem "Asus tweak", men d blir bara blåskärm när jag försöker att applicera förrändringarna och datorn bootar om 🙁
Börjar misstänka att burken drar för mycket ström, har för visso ett 300W kraftpaket, men har kopplat in typ 5 extra fläktar, då den blev väldigt Varm!
June 3, 2001
Högerklick på den lilla ikonen (monitor med regnbåge på) i "System Tray" ger en rullgardin. Där finns bl.a. "Performance Profiles". Tryck på den, sen "Configure" så får du upp överklockningsinställningarna.
Annars rekommenderar jag programmet "NVMax",
http://tweakfiles.com/video/nvmax.html
Det har OC-settings + en massa annat godis.
-----------------
Inkompatibilitet suger
[ Detta inlägg ändrat av Sonic Wanderer 2001-06-11 15:40 ]
June 3, 2001
Kotte:
Jodå. Testa att överklocka graffekortet bara. Du kanske skulle ta och köpa lite Arctic Silver-lim och sätta fast ett gäng gamla 486/P1 - kylflänsar på minnena på graffekortet oxo för säkerhets skull. Det borde ge rätt bra kylning. Ha rätt bra med plats runt kortet bara (använd inte nödvändigtvis de PCI-platser som ligger precis intill AGP:n). Good luck.
Ja det går rätt bra faktiskt att sätta på en gammal socket 7 kylfläns på sitt grafikkort..
[Image Can Not Be Found]
Jo det är just det som är problemet med Deluxe kortet.. det behövs en massa extra transistorer för att klara av de extra tillbehören..
1 Guest(s)