April 15, 2002
Hejsan!
Vilket moderkort lämpar sig bäst till överklockning av min Athlon XP-M?
ABIT AN7
ABIT NF7-S v. 2.0
DFI Lanparty NF2 Ultra B
Min gamla ABIT NF7-S v. 2.0 vill inte mer än 214 MHz FSB. Misstänker att det beror på att en av kondensatorerna är trasig.
Alla dessa moderkort finns nu att köpa hos shg.biz så man blir ju lite sugen på att skaffa sig nygammalt! 😎
Om jag "känner" er rätt så kommer de flesta av er att svara DFI? Hur hög spänning kan man mata minnena? Jag införskaffade mig nyss en OCZ DDR Booster men det vill inte fungera på mitt moderkort trots att det ska vara kompatibelt med den. 🙁
/Roger
June 7, 2005
Säker på att det är moderkortet och inte din cpu som begränsar? A ser du har AXP-m, men ändå. Du kanske har fått en mindre rockande version än andra :/ ?
Vad är du främst ute efter, låga timings eller hög fsb?
Antar att man inte får promota material man säljer, men om du vill ha högt klockad ram så skicka ett pm bara 🙂
Har ett Abit AN7 inte haft något problem med det hittils så även om jag inte rekommenderar den så kan jag säga den funkar bra. Dock bara 2 sata kontakter, som de flesta nforce2 kort. Fast finns vissa med 4.
April 15, 2002
Unit01 wrote: Säker på att det är moderkortet och inte din cpu som begränsar? A ser du har AXP-m, men ändå. Du kanske har fått en mindre rockande version än andra :/ ?
Vad är du främst ute efter, låga timings eller hög fsb?
Antar att man inte får promota material man säljer, men om du vill ha högt klockad ram så skicka ett pm bara 🙂Har ett Abit AN7 inte haft något problem med det hittils så även om jag inte rekommenderar den så kan jag säga den funkar bra. Dock bara 2 sata kontakter, som de flesta nforce2 kort. Fast finns vissa med 4.
Tjena!
Jag skulle nog vilja ha låga timings o hög FSB som möjligt! Jag tror det är moderkortet som begränsar eftersom jag körde förut en Athlon XP 1700+ och den kom också bara upp i 214 FSB.
Hur högt klarar din då?
/Roger
June 7, 2005
Roquake wrote:
Tjena!Jag skulle nog vilja ha låga timings o hög FSB som möjligt! Jag tror det är moderkortet som begränsar eftersom jag körde förut en Athlon XP 1700+ och den kom också bara upp i 214 FSB.
Hur högt klarar din då?
/Roger
Jag har en vanlig Barton och en dc kit ddr500mhz dvs den klarar 250mhz, men jag kom bara upp i 228mhz fsb 1:1 🙁
Tror det är min processor som begränsar mer än mitt moderkort i mitt fall. För ramet är kapabelt
1 Guest(s)