December 27, 2003
det har aldrig hänt förr (eller möjligtvis någon enstaka gång, men aldrig vad jag minns)
Min dator har idag stängt av/startat om sig själv när jag har spelat (Battlefield 2). Igår ändrade jag grafikkortsfläkten till 12V, istället för 5 eller 7V, samt CPU fläkten också till 12V. Pallar inte mitt nätagg av det? jag har tänkt byta ganska länge, men det har aldrig blivit av, men nu är det kanske dags?
Jag har ett Deer 300W (som kom med chassit 😕 ) och det driver datorn i signaturen +en chassifläkt. Vad kan Ni rekomendera för nätagg? Hiper, FSP, Antec? Det ska vara ett bra pris (gärna ~500-700SEK)
December 27, 2003
Pessimisten wrote: [quote=Delph1]Fläktar drar 2-5W på sin höjd. Det är för varmt för att spela nu. Tror det är värmen som säger ifrån inte kapaciteten på agget 😉
//Andreas
Håller med Delph1, testa köra utan chassi sidorna och se om det blir en förbättring.
jag kör utan panel, har AC på CPU, samt Zalman VF700-CU på GPU/GDDR, CPU ~35C idle, okänd load
GPU ~49C idle
dessutom är det inte såå varmy här just nu. Det har regnat och åskat ett tag (men inte nu längre)
April 27, 2004
Xenomorphed wrote: [quote=Pessimisten][quote=Delph1]Fläktar drar 2-5W på sin höjd. Det är för varmt för att spela nu. Tror det är värmen som säger ifrån inte kapaciteten på agget 😉
//Andreas
Håller med Delph1, testa köra utan chassi sidorna och se om det blir en förbättring.
jag kör utan panel, har AC på CPU, samt Zalman VF700-CU på GPU/GDDR, CPU ~35C idle, okänd load
GPU ~49C idle
dessutom är det inte såå varmy här just nu. Det har regnat och åskat ett tag (men inte nu längre)
Ladda ner Prime95 sen någon av 3Dmark versionerna och kör igång dem samtidigt startar datorn inte om sig då eller stänger av sig, då är det något annat som är fel än nätaggregatet.
July 6, 2005
Pessimisten wrote: [quote=Delph1]Fläktar drar 2-5W på sin höjd. Det är för varmt för att spela nu. Tror det är värmen som säger ifrån inte kapaciteten på agget 😉
//Andreas
Det har hänt så med min dator ibland, så jag har gjort precis som du sa att man öppnar datorn så det kommer in luft! Och så har jag en stor fläkt brevid den så den får kyla ner sig extra mycket.
Fruitys - Out
February 16, 2005
jag har ett: http://komplett.se/k/ki.asp?sk.....38;cks=SER .. funkar bra för mig, jag tycker det är tyst å bra, dock annan färg än på bilden och kablarna är sleevade (mina var i alla fall)
står att det är 20 pins men vet inte hur det är med den saken för jag har en konverterings mojj på för att de ska passa mitt mobo. msi 865pe neo2 fis2r
2 Guest(s)