June 4, 2004
Ja, då var det dags att skaffa ny "mutta" (ursäka ordvalet) igen, då min gamla inte fungerar riktigt som den ska, då den vänstra knappen knappt ger respons när jag klickar på den.
Jag hade tänkt mig en gamer-mus som ska vara behaglig för handen, dock inte för låg då jag har relativt stora händer. Den ska ha de knappar att klicka på med tummen (gärna så man kan ställa in vad de ska ha för funktioner).
Prisklass: 450kr-550kr (exkl. frakt) är jag beredd att slänga ut för att få en bra mus.
Är då "Microsoft Laser Mouse 6000, Gamingmus med scroll-click, USB" värt pengarna? 495kr på komplett...
Sedan tänkte jag på det där med musmatta ockås, har just nu en 4D Steelpad som fungerar rätt så bra, med undantag att det hela tiden fastnar massa skit p åden som klibbar fasst, så nästan efter varje sittning så får jag rengöra den.
March 10, 2003
Jag är ett stort fan av logitechs mx518, då det är den enda jag hittat som är skön för min hand.
MS nya möss är bättre än de gamla men fortfarande inte riktigt lika bra som mx518 *personlig åsikt*
Bästa du kan göra är att gå till en lokal datorbutik och känna och klämma innan köpet.
Logitechs drivrutiner kan vara lite jobbiga när det gäller att få tillgång till att
programmera om alla knapparna. Men http://www.logigamer.com/forum.....40cb47b609
är ett forum som löser alla sådana problem.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 4, 2004
Ctrl wrote: Jag är ett stort fan av logitechs mx518, då det är den enda jag hittat som är skön för min hand.
MS nya möss är bättre än de gamla men fortfarande inte riktigt lika bra som mx518 *personlig åsikt*
Bästa du kan göra är att gå till en lokal datorbutik och känna och klämma innan köpet.Logitechs drivrutiner kan vara lite jobbiga när det gäller att få tillgång till att
programmera om alla knapparna. Men http://www.logigamer.com/forum.....40cb47b609
Okej, men det är bara ett problem med det, och det är att jag inte har någon lokal butik med stort sortiment! 🙁
Men jag hade tänkt beställa nu i eftermiddag någon gång, och det blir antingen mx528 eller Microsoft Laser Mouse 6000.
Dock lutar det åt mx518...!
June 4, 2004
Popeye wrote: [quote=Ctrl]Jag är ett stort fan av logitechs mx518, då det är den enda jag hittat som är skön för min hand.
Bästa du kan göra är att gå till en lokal datorbutik och känna och klämma innan köpet.Logitechs drivrutiner kan vara lite jobbiga när det gäller att få tillgång till att
programmera om alla knapparna. Men http://www.logigamer.com/forums/viewforum.php?f=1&sid=d109ce771744e2f1dd545940cb47b609
Okej, men det är bara ett problem med det, och det är att jag inte har någon lokal butik med stort sortiment! 🙁
Men jag hade tänkt beställa nu i eftermiddag någon gång, och det blir antingen mx528 eller Microsoft Laser Mouse 6000.
Dock lutar det åt mx518 då kvaliteten hos Microsoft inte alltid är den bästa!
June 4, 2004
Jalle64 wrote: Logitechs G5 mus är inte hellre skit i pottan dessutom G som i Gamer 😎 😛
Jo, men den ligger änna lite utanför priset jag tänkt mig, så nu beställer jag en mx518 så får vi se hur nöjd jag blir!
Antar att jag får den på tisdag, eftersom jag beställer från komplett...! 😉
EDIT: Beställer idag, eller om jag kanske hittar något i den lokala lilla skit-butiken! 😛
September 26, 2005
June 4, 2004
MicroManiac wrote: Hrm, personligen gillar jag inte utfomningen ppå Logitechs möss, har en MX1000 samma utformning som mx518... Funkar perfekt i windows skön att använda men för spel använder jag en Razor Copperhead, lite mer "min" melodi, men det är ett personligt tycke....
Razor kanske är skönare till spel, men eftersom den ligger/låg utanför det pris jag tänkt mig så blev det ingen sådan! 😛
1 Guest(s)