January 20, 2002
Jag har en d-link D1 - 804 router och den e väldigt krånglig, får inte bort brandväggen eller kan inte öppna portarna..! och nu har config prgget i web browsern pyst iväg. 🙁
Någson som kan commandon i telnet för att öppna router helt så att säga, så vore jag väldigt tacksam om du kunde hjälpa mig.
Jag skulle vilja ha min andra dator som en cs server nämligen...
November 22, 2001
för att connecta till 804:an så skriver du in 192.168.0.1 sedan admin och lösenord är (inget) om du inte bytt förståss.
Sedan går du in på System management och port rediction. När skriver du in port från nätet och porten som går till servern och vilken port det e. Prova att söka, det finns mer hjälp att få om 804.
Sedan kan du öppna alla portar om du ställer in dmz till serverns lokala ip
En annan sak.
Mina dator i nätverket tappar internet connection typ 2 sek nångång varje dag. Det upprepar sig på loppet om 5 min. har d-link 804, telia adsl.
Är det routern eller telia som inte vill vara uppkopplade dygnet runt.
Detta är störande eftersom DC mm stängs.
[ Detta Inlägg ändrades av: zomba den 2002-01-28 23:17 ]
January 20, 2002
Asso, det måste ha hänt att jag har ändrat det för det funkar inte längre så i web browsern. 🙁 Men hur kollar jag det?
Och jag har oxo telia ADSL. Jag vet inte hur jag ska fixa det där.! Men det du menar med servern, vilket e det ip:t då? Är det ip:t från telia,?? Annars har jag testat att öppnat portarna från bägge datorerna och dmz! Hmm detta e klurigt..
[ Detta Inlägg ändrades av: Cezar den 2002-01-29 16:00 ]
August 22, 2005
On 2002-01-28 23:10, zomba wrote:
för att connecta till 804:an så skriver du in 192.168.0.1 sedan admin och lösenord är (inget) om du inte bytt förståss.
Sedan går du in på System management och port rediction. När skriver du in port från nätet och porten som går till servern och vilken port det e. Prova att söka, det finns mer hjälp att få om 804.
Sedan kan du öppna alla portar om du ställer in dmz till serverns lokala ipEn annan sak.
Mina dator i nätverket tappar internet connection typ 2 sek nångång varje dag. Det upprepar sig på loppet om 5 min. har d-link 804, telia adsl.
Är det routern eller telia som inte vill vara uppkopplade dygnet runt.
Detta är störande eftersom DC mm stängs.[ Detta Inlägg ändrades av: zomba den 2002-01-28 23:17 ]
exact samma sak händer mig, trots att jag inte har någon router... och jag stör mig sååå fett på det!
1 Guest(s)