March 15, 2006
Jag har en IBM X41. Dock så har jag problem med att få min USB DVD-brännare från Lacie att fungera med datorn, kan ej identifieras i winxp eller i bios! Dock så fungerar USB-minnen mm!
Det konstiga är att brännaren fungerade med datorn när jag fick datorn vid leverans. Men sedan jag lät återställa datorn till ursprungläge har haft problem med brännaren. Dock så skall ju inte detta spela någon roll då att återställa datorn = som att få den vid leverans.
Någon som har haft liknande problem?
Kan man påverka återställningen/återinstallationen?
March 15, 2006
Har provat och installera olika drivrutiner, bl.a. för USB 2.0. Men problemet är att datorn inte intifierar/detekterar usb-brännaren som ansluten hårdvara, vilket den skulle göra i winxp oavsett drivrutiner.
Det konstiga är att IBM säger att datorn stöder Plug and Play, Lacie menar på att man inte behöver ha drivrutiner för winxp och att brännaren fungerade med den tidigare windowsinstallationen, dvs innan jag gjorde en återställning där winxp mfl program återintallerades.
March 15, 2006
Har testat brännaren i en annan dator och den fungerar korrekt. Jag misstänker att det är att det är IBM´s winxp-installation som strular vilken ej ser till och ta med korrekta drivrutiner vid en återställning/recovery.
Men fattar det inte; det fungerade ju innan återställningen samt för en polare vilken har en X40.
hmm....mkt skumt!
2 Guest(s)