February 7, 2001
Du bör kunna använda kylflänsen ändå. Nu vet jag ju inte riktigt hur det ser ut, men det borde fungera. Däremot så är det inte säkert att det fungerar speciellt effelktivt. De flesta typer av thermalpads brukar vara sämre på att leda värme än en bra kylpasata. Dessutom kan du bara använda thermalpadsen en gång... Monterar du bort kylflänsen så måste du skaffa dig en kylpasta.
Min rekommendation är att du tar bort/tvättar bort thermalpaden och ersätter den med ett tunt lager med kylpasta. Fråga i närmaste datorbutik för mer hjälp om du inte vet vart du köper det.
November 4, 2001
On 2001-11-23 13:15, RamZeus wrote:
Du bör kunna använda kylflänsen ändå. Nu vet jag ju inte riktigt hur det ser ut, men det borde fungera. Däremot så är det inte säkert att det fungerar speciellt effelktivt. De flesta typer av thermalpads brukar vara sämre på att leda värme än en bra kylpasata. Dessutom kan du bara använda thermalpadsen en gång... Monterar du bort kylflänsen så måste du skaffa dig en kylpasta.Min rekommendation är att du tar bort/tvättar bort thermalpaden och ersätter den med ett tunt lager med kylpasta. Fråga i närmaste datorbutik för mer hjälp om du inte vet vart du köper det.
*Väldigt tacksam för svar!!!*
TACK
2 Guest(s)