August 7, 2005
Greetings all skillade hardware forum elites!
Jo, de e så att jag önskar mig en bärbar dator i julklapp & földelsedagspresent och jag letar efter bra datorer inom prisklassen 10000-15000. Undrar ifall ni har några bra ideer. Ifall dom kom över 15000 länkade dom jättegärna ändå ifall prestandan e bra.
Jag letar efter:
* Intel Pentium 4 lr Amd Athlon
(hur bra är centrino egentligen?, vet att sempron och celeron suger ap-pung)
* 1024mb ram.
* 100gb hårddisk or more :p
* bra grafikkort spelar ingen roll vad det är för märke 124-256mb
* riktigt bra batteritid.
* bra ljudkort kan också vara en fördel. dock vet jag ingenting om ljudkort mer än att det finns 5.1 och 7.1....
-----------------------------------------------------------------------------------
.tack på förhand // Andreas
December 29, 2004
turion är klart bäst, men se till att få minst rn 1gb minne då och ett hyffsat grafikkort.
Centrion är en standard av intel som innebär att den har en pentium M, eller celleron M, WLAN, och nå mer, intigrerad grafik eller nått.
P4 i en bärbar dator är inte en smart ide, man ska antinen ha pentium M eller turion.
November 22, 2001
hypno toad wrote: turion är klart bäst, men se till att få minst rn 1gb minne då och ett hyffsat grafikkort.
Centrion är en standard av intel som innebär att den har en pentium M, eller celleron M, WLAN, och nå mer, intigrerad grafik eller nått.
P4 i en bärbar dator är inte en smart ide, man ska antinen ha pentium M eller turion.
celeron M går inte in under centrino standarden, iaf om de inte ändrat något nyligen. Och det behöver inte vara integrerad grafik.
2 Guest(s)