May 19, 2005
Hej hej o god fortsättning!
Jag hade tänkt slå till på en liten uppgradering nu när jag fått mina julklappspengar. Just nu sitter jag på det här systemet:
MSI highend moderkort
AMD64X2 3800+ socket 939
4x512 mb RAM
Gigabyte 8800gt 512mb (överklockat)
Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
Har två SATA hårddiskar och en DVD läsare, har även ett Aerocool 3T chassi som jag antar drar lite också.
Detta driver jag utan problem med mitt 480W Thermaltake nätagg och har gjort det i fyra år nu (det börjar bli lite till åren).
Jag hade tänkt uppgradera till:
ASUS highend moderkort
Intel Core i5-750
4x2 GB RAM
Min fråga är alltså om mitt nätagg mäktar med detta. Om jag inte överklockar något borde det väl inte vara några problem, men det vill jag ju gärna 😀 Dessutom är det ju skönt att ha rum för t ex ett nytt grafikkort.
Vad säger ni?
December 11, 2009
http://www.thermaltake.outervision.com/
den kan nog hjälpa dig ganska mycket 🙂
May 19, 2005
Jo, jag har kollat lite på den. Jag funderar mest på vad jag ska sätta på "Capacitor Aging" då jag haft det i fyra år.
Om jag inte överklockar så ska det inte vara några problem oavsett. Men med lite högre hastigheter kommer den lätt upp i 500W. Jag tycker det känns lite riskabelt att börja klocka om jag inte vet att nätagget pallar med.
March 14, 2001
Det är ju inte överdrivet stor skillnad i strömförbrukningen mellan den gamla och nya processorn. Moderkortet och minnena lär det inte heller vara stor skillnad mellan.
Dessa kalkylatorer suger hästballe. Du kanske kan använda de som en liten fingervisning ibland, men oftast alldeles för överdriven förbrukning.
2 Guest(s)