September 7, 2006
Jag kommer inom kort köpa en LCD-tv och vill koppla ihop Datorn med den via DVI/HDMI och vill ju kunna surfa på tv:n se filmklipp med upplösningen 1920x1080 (1080P) på tvskärmen.
Mitt Grafikkort är ett ATI RADEON 9600 XT (128mb) med DVI-utgång
Processor: AMD 64 3000+
Moderkortet: ABIT NF8
Min fråga: Kommer min dator klara av att visa den högsta upplösningen på LCD:n och ifall det är tveksamt har någon ett förslag på Grafikkort jag kan uppgradera till som förstås passar moderkortet då.
Är lite sugen på ny dator men pengamässigt kanske det räcker med att köpa nytt grafikkort och en större hårddisk eftersom jag är nöjd med den i övrigt.
September 4, 2006
Du sitter på en agp-slot.
Det finns inte många sådana typer av kort att välja på i dagsläget, men har du, låt oss säga en 5-6000 över, köp en ny "budgetdator", C2D E6300 kostar väl 1600, mobo under tysingen, chassiet kan du behålla, nytt nätagg 600:-, 1 GB 2x512 DDR2 1000:- graffekort, 1000-10 000:-... tror att ett ati 1600xt skulle täcka behovet att visa film på din hdTV med den processorn (Intel E6300)
En stor hårddisk får du för 6-700-
Lycka till!
Komplett är enda stället jag handar på.
September 7, 2006
Ja jag är faktiskt lite sugen på att köpa en ny dator och skulle nog kunna lägga cirka 10 000 eftersom jag alla fall borde få ut någon tusing för min Pyrotechdator.
Finns det nåt man ska tänka på särskilt ifall jag köper en ny dator när det gäller grafikkort för just användandet på en Lcd-skärm? Verkar ju finnas bra priser på AMD 64 3800+ o liknande nu vad jag har läst eller är det enbart det här Dual Core (Intel) som gäller om man köper nytt tycker ni? en kostnadsfråga förstås...
2 Guest(s)