April 17, 2007
Hej,
jag har en CRT just nu och ska köpa ny dator och behöver en ny bra skärm. Jag vill vara säker på att jag får en skärm som klarar av spel, det är därför jag skriver här. Är 2ms ett måste, eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har satt en gräns på max 6000:- och kravet är en 24".
Vad rekommenderar ni mig att köpa för största upplevelsen? 😀
April 17, 2007
Så, varifrån ska jag beställa den? PIXMANIA är billigast med 300kr mot Webhallen, men jag har ingen erfarenhet av Pixmania, känns så oseriöst. Med tanke på att det finns en äldre version av skärmen i omlopp enligt en av kommentarerna på Delph1 länk ovan så har de säkert ett jättelager och massa sånna. Eller vad tror du? 🙂
November 27, 2003
Undvik Pixmania för allt i världen. Om du mot förmodan skulle behöva behöva kontakta supporten kommer du ångra dig snabbt att du inte köpte på Webhallen istället.
Responstiden är lurig. Den varierar nämligen och den varierar på olika sätt beroende på vilken typ av panel den har.
TN-paneler har till synes lägst responstider, men den varierar väldigt mycket där och kan ibland bli skrämmande långsam i fel situationer.
MVA som den här är har i regel högre responstider, men är i tur stabilare.
Det betyder att den genomsnittliga responstiden är det som är viktigt och där är skillnaderna mellan en 2ms TN-panel och en 8ms MVA-panel liten, om någon alls.
//Andreas
December 24, 2002
Jag använder HP LP2465 skärmar och dessa har 6-8ms responstid.. Har aldrig känt av eftersläpningar
February 12, 2003
Kan bara instämma. Har den skärmen själv och är väldigt nöjd (mitt omdöme på prisjakt till trots). Kom på att jag inte körde digitalt efter att jag skrev den där recensionen, kör man med HDMI-in (medföljer DVI-HDMI-kabel) så är bilden fantastisk.
Har aldrig märkt några eftersläpningar i några spel jag spelat, även om jag inte spelar speciellt. Kan inte annat än rekommendera den skärmen, älskar den mer och mer för varje dag. 🙂
April 24, 2007
MRZ999 wrote: Det står på prisjakt att det är matt bildyta. Är det inte sån där fin yta som alla andra har på själva glaset? Det är ju standard på alla bärbara sen länge nu så det kan väl knappast säljas vanliga utan det..?
*Förvirrad*
det är inte något som är standard riktigt. är lite personligt vilket man föredrar, men "glossy" skärmar är jobiga som fan om du har en ljuskälla bakom t.ex fönster eller så bara så du vet.
April 17, 2007
nvidiaamd wrote: det är inte något som är standard riktigt. är lite personligt vilket man föredrar, men "glossy" skärmar är jobiga som fan om du har en ljuskälla bakom t.ex fönster eller så bara så du vet.
Jo, men jag har ALLTID persiennerna nere så det är inga problem. Har Glossy på min bärbara och det är omöjligt att använda den när man åker buss. : )
Får leta upp en annan skärm, orka när man väl hade en såå bra, så faller man på mållinjen... : )
November 27, 2003
DrPepper wrote: Enda tråkiga med LG´s skärmar är att det i 98% fall är TN paneler..Vilket kan leda till att bilden ibland känns lite blurrig.
Har du pengar så skulle jag köra på HP helt klart. Ev samsung
Det här är P-MVA och inget annat. Jag vet inte vad du grundar det du skriver på men det är inte rätt här i alla fall.
//Andreas
April 17, 2007
Ett av mina inlägg har försvunnit Delph, skrev för en stund sen att jag fått svar från Datorbutiken. Nu står det mellan LG skärmen och denna Samsung skärmen. Tänkte fråga vad ni tycker om den också. Grejen är ju att jag är lite mer för Glossy...
Mail:
"Hej,
Vi tipsar aldrig om det vi bara tjänar mest på, du tänker nog på elgiganten och onoff 😉
Bästa 24" för spel under 6000kr enligt vår erfarenhet: https://www.datorbutiken.com/s.....ct=SAM245B
Ska man klaga på något så är det svärtan, det finns 24" med svartare svart men de är antingen inte alls lika sköna att spela på eller snuskigt dyra. HP W2408h har något bättre svärta och kontrast men dras med en störigare form av backlight bleeding och flyter inte med lika bra i spel. När du letar recensioner kommer du att hitta resultat som visar på att HP-skärmen är bättre, men detta är vårt omdöme.
Det kompromisslösa alternativet är BenQ FP241W, men då hamnar du över 7000kr...
Med vänlig hälsningTruls/Kundservice
2 Guest(s)