June 11, 2001
denstore wrote: [quote=Sebbe]Visst kan man skapa en dator för 30KKR, frågan är om det är värt pengarna då du kommer att få ut möjligen hälften om 3 år, det som du egentligen kan köpa och som fortfarnde håller i sig värdemässigt är hårddiskar då 4TB även innom dom närmaste åren visserligen förekommer men ändå inte är standard för var man.
Några alternativ skulle väl iså fall vara dessa
Asus GeForce 7950GX2 1024MB i SLi
Asus AGEIA PhysX 128MB PCI Retail
RAM: ECC-minneskretsar för stabilare överföring. Minst 4 GB.
Processor: Kör ett system där cache-storleken minst är 2 MB.
Hårddiskar: Kör systemet på äkta SCSI diskar som klarar 15 000 rpmLådan: Satsa på en rackskåp 19" så kan du lätt uppgradera i framtiden.
RAID: Kolla på något av dessa produkter http://www.acnc.com/
http://www.acnc.com/02_01_jetstor_sata_416s.html är intressantTänk efter före, om du satsar 30KKR, köp riktiga saker på en gång.
Alltså, varför alltid detta rekommenderande av Asus? Minst 95% av det du rekommenderar är Asus-produkter. Asus gör bra prylar i mellanåt, men det är inte direkt någon större skillnad på de olika tillverkarnas produkter. För mig är Asus lite "Jack of all trades, Master of none". Det är ju sällan att de har någon produkt som inte någon annan också gör, fast strået vassare. Dock så är de oftast ganska dyra i förhållande till levererad prestanda, så det är sällan de hamnar i mina burkar.
Och allvarligt talat, en gamingmaskin i 19"-rack? Känns inte det lite fel?
Anledningen var att ASUS var billigare än BFG och sedan allvarligt talat, om man nu lägger 30 tusen, då ska man väl ta och satsa på riktigt.
Sedan ACNC är något helt annat än ASUS... Sedan en sak till, finns många som "snöar in sig" på andra produkter än asus så det blir nog lika där.
August 16, 2006
så typ denna :Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB
o detta i sli :Gainward GeForce 7950GX2 1GB
va e detta Asus AGEIA PhysX 128MB PCI Retail
o typ detta shasitt Cooler Master Stacker Chassi Svart
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=306682
o detta moderkortet Asus P5WDG2-WS PRO
har jag förstått rätt eller
anars skriv det som e bäst så köper jag det i stället
så fall hela kittet
March 11, 2003
djfrazz wrote: inte orkat läsa igenom.. Men va smart o vänta på DX10 korten innan du köper nytt.
EDIT: man e tom ganska korkad om man "inte" väntar när man tänkt lägga så mycke på nya grejer!
Med tanke på att varken spel eller operativ lär dra så enormt stor nytta av DX10 de närmaste halvåret, så kan man ju fråga sig om hur länge man skall vänta in ny teknik?
July 8, 2005
Är precis som Lehto säger. Vad man än väljer så får man ångest, alternativet är att pengar inte spelar nån roll. Antingen hoppar man på det som är bäst för dagen och kan börja spela direkt när grejerna kommer hem eller så fastnar man i rykten om "Nvidia planerar 8xSLI i december" och väntar, men då har ATI ett 16xCrossfire på G till maj osv... Har du 30k, grattis, men att lägga allt på en burk på ett tillfälle - det är det inte värt.
3 Guest(s)