January 22, 2006
Tjenare! SOm några av er vet så fick jag ny data i måndags!
Nu e det så att HDD'n har Cpat upp sig! När jag skulle kolla hur många GB jag hade kvar så stod det att jag hade 32 GB kvar! Blev väldigt förvånad! Så jag deletade lite skit på sammanlagt 6 GB! men sedan när jag kollade så stod det fortfarande free space: 32 GB!
DÅ började jag tänka efter jag har ju knappt nått på HDD'n...
gick in i C och markerade alla mappar och egenskaper, det visade sig att allt i C tog upp 25 GB! Men varför står det att jag bara har 32 GB ledigt? (av 250)! Kan inte kö diskdefrag eller nått sånt pga det!
vad e felet?
Plz behöver snabb hjälp!
February 28, 2005
det är borde lösa ditt problem? har du service Pack2?
July 3, 2003
Svaret finns nog i denna tråd...
January 6, 2003
kan fungera om du tömmer papperskorgen. För saker du tar bort försvinner inte riktigt förens du tömmer papperskorgen. Så brukar det iallfall vara för mig.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 22, 2006
Men alltså! Jag har 5 spel installerade! Sammanlagt: 11GB
Men om jag markerar alla mappar i C och egenskaper så står det: 25GB!
Alltså borde det vara 36GB använt utrymme! Jag menar, inte kan väll dolda filer + norton filer ta upp 170GB???
I förrgår var allt som det skulle! Det var igår jag tänkt defragga!
Men då såg jag att det bara var 14% ledigt då blev jag PAFF!
March 10, 2003
Högerklicka på din HD och välj egenskaper > verktygs tabben.
Sedan det översta alternativet.
Klicka i båda rutor i dialogen som kommer upp.
Hjälper inte detta så kolla efter dolda filer. För dolda filer som ligger i t.ex. rooten eller gömda systemkataloger kan mycket väl ta upp så mycket.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 14, 2001
Verkar som något program eller någon av alla Windows bra funktioner äter en del hårddiskutrymme, eftersom datorn är såpass ny antar jag du inte hunnit samla på dig så mycket data än, så vad jag tycker verkar lättast är väl att helt enkelt formatera, kanske även dela upp hårddisken i partitioner, så slipper du bli av med allt varje gång du formaterar.
January 8, 2003
Prova att stänga av systemåterställningen och ställ in din swapfil så den inte är så stor som win vill ha den. Typ 1200mb räcker beroende på hur mycket ram du har. Ställ in de 2 värdena för swapdisken till lika stora så att filen inte blir defragmenterad. Du kan prova att defragmentera med Diskeeper på läget maxdisk det är det bästa defragmenteringsprogrammet som finns. Ställ in så att den schemalägger en scandisk kontroll till nästa uppstart så kanske den rensar bort det som ligger och tar upp massa plats.
3 Guest(s)