January 4, 2003
Tja
Har kopt en Digikamera fron England, Canon Ixus 2 och behover en omvandlare for att kunna koppla den till vora svenska uttag.
I england har dem 3 pins uttag till skillnad fron USA som har 2 pins, men boda har 110v tror jag.
So nar ja soker po transformator so kommer de fram endast dem med 2 pins anslutning.
Non som har en ide eller tips om var man kan kopa sont satt ja kan ladda min kamera ?
December 24, 2002
Om du tänkt köpa en en sådan adapter som gör att du kan koppla in tex 3 pin i svenskt uttag, så kan jag upplysa dig att de är förbjudna i Sverige, pga av elsäkerheten. Så någon sådan lär du inte kunna hitta i Sverige, men det går att få tag på sådana utomlands. Däremot om du tänkt göra om en "svensk" två pin till tex 3 pin, så finns de lite överallt. Sök på reseadpater som någon sa ovanför.
December 24, 2002
Jag hittade just en sådan adapter på en svensk sida nu 😕 Var själv i samma sits för något år sedan, och fick reda på att de inte var tillåtna att säljas i Sverige enligt elsäkerhetslagen. Aja här är länken iaf, du kan ju passa på att upplysa de att de inte får säljas i Sverige samtidigt som du beställer den 😛
1 Guest(s)