December 29, 2004
1. Kylpasta behövs inte, men det kyler dock lite bättre med, ett par grader. Pastan är till för dopm mikroskopiska fickrummen i kylaren och ISH.
2. Ta bort den gammla med aceton eller liknande sprit.
3. lägg lite kylpasta stort som ett litet riskorn och lägg på kylaren, att smeta ut är onödigt, sen är det onödigt med kylpasta nån annan stans än just över coren.
December 29, 2003
hypno toad wrote: 1. Kylpasta behövs inte, men det kyler dock lite bättre med, ett par grader. Pastan är till för dopm mikroskopiska fickrummen i kylaren och ISH.
2. Ta bort den gammla med aceton eller liknande sprit.
3. lägg lite kylpasta stort som ett litet riskorn och lägg på kylaren, att smeta ut är onödigt, sen är det onödigt med kylpasta nån annan stans än just över coren.
Vill du ha ska knäcka sin nya prolle?
July 23, 2005
December 29, 2003
exstaz wrote: Hur skulle han kunna att knäcka den?
Om man skall applicera kylpasta skall man göra som Hypno skrev: "lägg lite kylpasta stort som ett litet riskorn och lägg på kylaren, att smeta ut är onödigt, sen är det onödigt med kylpasta nån annan stans än just över coren."
Tror att du och Hypno är oense med resten av forumet.
Alla beskrivningar jag har sett här tidigare så påstås det då att man ska stryka ut den tunt, lägger du bara en klick i mitten är de inte stor chans att den kommer att täcka hela kärnan, med följd av ännu sämre kontakt där den inte täcker.
Sen det där med att man inte behöver kylpasta, tror ingen här skulle ens tycka att man kan köra utan.
July 23, 2005
Att köra utan pasta råder jag ingen att göra. Du verkar inte veta hur liten en core igentligen är ser jag. Tycker att du skall springa in på Artic Silver hemsida och kolla hur man skall applicera lite pasta: http://www.articsilver.com/arc.....ctions.htm
August 4, 2005
Spinnjonte wrote: [quote=exstaz]Hur skulle han kunna att knäcka den?
Om man skall applicera kylpasta skall man göra som Hypno skrev: "lägg lite kylpasta stort som ett litet riskorn och lägg på kylaren, att smeta ut är onödigt, sen är det onödigt med kylpasta nån annan stans än just över coren."
Tror att du och Hypno är oense med resten av forumet.
Alla beskrivningar jag har sett här tidigare så påstås det då att man ska stryka ut den tunt, lägger du bara en klick i mitten är de inte stor chans att den kommer att täcka hela kärnan, med följd av ännu sämre kontakt där den inte täcker.
Sen det där med att man inte behöver kylpasta, tror ingen här skulle ens tycka att man kan köra utan.
Man skall/behöver inte kleta ut det utan titta på länken här ovan. På det sättet får man minimalt med luftfickor.
April 13, 2004
Jag opponerar mig skarpt! Det där med riskornet gällde förr när man såg själva kärnan på prollen det gör man inte idag, så därför sätt på pasta bara på prollen och inte på kylaren, eftersom du ju inte kan se exakt var den hamnar 😛
Dessutom så sitter det redan pasta på din kylare, dock ingen pad men just pasta, så det är bara att klämma dit den
August 7, 2003
Jag håller med att det ska vara ett bibelstunt lager även om kärnan sitter på ett enda ställe lär hela täckplåten så att säga bli varm eftersom den leder värme (doh?) och då är det ju bara bra att få en så stor kontaktyta som möjligt upp till kylaren.
Riskorn my ass!!! *viftar med bibeln* Bibelsida!!! Död åt riskornsavfällingarna!!! må deras cpuer brinna i Ge'henna!
*harkel* ursäkta....
July 23, 2005
Jalle64 wrote: Jag opponerar mig skarpt! Det där med riskornet gällde förr när man såg själva kärnan på prollen det gör man inte idag, så därför sätt på pasta bara på prollen och inte på kylaren, eftersom du ju inte kan se exakt var den hamnar 😛
Dessutom så sitter det redan pasta på din kylare, dock ingen pad men just pasta, så det är bara att klämma dit den
Då har du inte kollat på hur ArticSilver vill att man applicerar deras pasta då. Har man blottad core skall pastan smetas ut och har man IHS skall det vara ett riskkorn i mitten. Jag har alltid gjort så och jag har då alldrig fått dålig kontakt. Man ser ju det efter borttagning av kylaren. Så kolla in denna länkan: http://www.articsilver.com/arc.....ctions.htm
August 7, 2003
Jalle64 wrote: [quote=Laglorden] Riskorn my ass!!! *viftar med bibeln* Bibelsida!!! Död åt riskornsavfällingarna!!! må deras cpuer brinna i Ge'henna!
*harkel* ursäkta....
OT: Det står att du är från vettet, menas det Eslöv då? 😎 😀
Nej, Eslöv är väl om inte direkt samma stad som iaf granne med det där Ge'henna jag sansat nämnde däruppe.
Föresten, samlade bibelsidetrogna! *vända sig till i predikstolen* Vi har en ny fiende slåss emot. En ny best, avfällingar vars sektmedlemmar som stuckit upp sitt huvud på http://www.hardwaresecrets.com/article/274 Jag vet inte vad jag ska kalla detta horribla sätt använda guds heliga smörjmedel, men inte är det enligt den rätta läran inte!!!
November 22, 2005
Klart man ska fördela smörjan? Att bara lägga dit en klick och sedan pressa/spänna fast en stor fläkt kan aldrig vara bra? Det måste bli en hemsk material-ansträngning på den svagaste ytan (processorn).
Om ni ändå tänker köra med ris-metoden... så se för fan till att koka riskornet först! 😀
2 Guest(s)