July 19, 2001
Hur ska jag göra för att få bild på både Tv:n o Skärm sammtidigt ? Jag har ett Asus GeForce 3.
Jag kan bara aktivera Sverige PAL B o PAL G i inställningar på kortet. När jag aktiverar TV i inställningar på kortet blir skärmen svart. Det måste väl gå att fixa på något vis ??. Jag har bara gjort en snabb koppling för att testa, så jag kopplade bara in den i RCA in-gången för tillfället..men det ska väl inte ha någon betydelse om jag har den i RCA eller 7 Pins SVHS kontakten ? Jag kan ställa Jumpers på kortet till NTSC eller PAL men NTSC är väl inte för Sverige ?
May 30, 2001
June 18, 2001
Det funkade med ASUS original drivisar för länge sedan typ v5.24 eller liknande. Sedan dess har det aldrig funkat vad jag vet!!!
Bara antingen eller, men det är en drivrutinssak!!!
Hade ett V3400TNT, samt ett V3800TNT2, men asus kör fortfarande med samma CT chip, förutom ett par versioner av V8200 som det sitter philips på!!!
/Mikael
Jag kör med TVCC till mitt Asus V7700 Deluxe och det kan man köra både på skärm och TV samtidigt!
Men det funkar bara till de korten som har Crontel chipet! Men det finns ett annat prog som heter TVTool som kanske funkar då!
Kolla här för mer info!
Tekniknörd som gillar att träna.
Nej det är ett externt program som funkar med Crontel TV-utgångarna.. Tror det sitter Piliphs på Asus GF3 kort.. Men jag ska kolla!
Jag har kollat nu!
Det är ett Philips SAA7108E chip som sitter på de Asus GeForce3 Deluxe korten jag sett.. Vet inte hur det funkar då.. Men det är bara att prova..
Jo men han vill kunna se bilden på TV:n och skärmen samtidigt!
Det är där problemet ligger..
Ja det gör det alldeles säkert! Det är bara lite tåkigt att tillverkarna själva inte kan göra de programen.. det kan ju inte vara för stor ansträngning för dem..
Ja det är ett mycket fint program! Det är jäkligt skönt att bli av med "sorg kanterna" på TV:n
1 Guest(s)