October 27, 2001
Här finns bilder på min lilla låda :razz::
http://back.to/pain
Innuti finns det:
7st 8cm
3st 9cm
2st 6cm
2st 6cm deltorna
2st 4cm
1st 12cm
HDD: 1x 40gig Maxtor, 1x 6.4gig Quantum Fireball
Graphic: Asus GF3 Ti200 64mb vid/tv- in/ut
Chassi: Chieftec Dragon Super Miditower (svart)
[ Detta Inlägg ändrades av: painkiller den 2002-01-08 21:18 ]
January 8, 2002
October 27, 2001
On 2002-01-09 23:34, youask wrote:
Ännu en "mest fläktar vinner"Förstår inte hur du står ut , burken lär ju låta enormt. Kan knappt stå ut med mitt agg + papst19db på cpu'n , bara det låter för mkt.
Fläktar gör juh tyvärr itne lådan snyggare heller.
Plexi't får ja säga va helt okay.
Låter gör den, men man står ut me det.
jag tycker fasktiskt att de e snyggt me fläktar.
Men om inte vill ha fläktar o e rädd för ljud så behöver man ju inte ha de, men då kan man bli missuppfattad och folk kan tro att man köper märkes datorer.. 😛
January 8, 2002
Hmmm...Datorer ska låta, hempc låter inte...men då är det iofs inte en dator... 😀
Har precis klämt in 4 fläktar och byggt mig en fanbus till dem...underbart tyst under natten med 7v på cpu...sen när man lirar RTCW eller nåt annat skoj så på med 12v på cpufläkten o 7v på alla fläktarna...kallt o skönt... 😛
January 8, 2002
November 26, 2001
USSH , när jag sitter och tänker på det så måste nog detta vara den fulaste mod jag nånsin sett :/ känns i hjärtat hur nån kan förstöra chieftec's normalt sätt så fina chassi så mkt.
Den "silvriga" fronten ser mkt kladdig ut.
Sladdar precis överallt i hela chassiet, inget jobb på att hänga upp dem snyggt eller något , skulle säkert få samma kylning med 1/2 så mkt fläktar ifall du ordnade det.
May 9, 2001
Just nu tycker jag att det är en sport att få datorn så tyst som möjligt. Jag har en hel del fläktar i min dator och har tröttnat rejält på "bullret". Just nu kollar jag runt på diverse vattenkylningar. Vet inte så mycket om det ännu men man lär sig väl så småningom.
October 27, 2001
On 2002-01-16 19:37, youask wrote:
USSH , när jag sitter och tänker på det så måste nog detta vara den fulaste mod jag nånsin sett :/ känns i hjärtat hur nån kan förstöra chieftec's normalt sätt så fina chassi så mkt.Den "silvriga" fronten ser mkt kladdig ut.
Sladdar precis överallt i hela chassiet, inget jobb på att hänga upp dem snyggt eller något , skulle säkert få samma kylning med 1/2 så mkt fläktar ifall du ordnade det.
Utan att ha läst ditt whine har jag polerat fronten så den e skit nice nu och sladdarna har jag oxå fixat,
"förstöra chieftec's normalt sätt så fina chassi så mkt." gEt A LiFe, ModdA går ut på att cutta o sånt, du hör inte hemma i detta forumet säjjer jag bara...
October 27, 2001
On 2002-01-18 01:42, typic wrote:
Kan inte annat än att hålla med youask på denna punkt, ser INTE bra ut och lär låta som en skördetröska...
och
On 2002-01-18 09:46, rsastin wrote:
Just nu tycker jag att det är en sport att få datorn så tyst som möjligt. Jag har en hel del fläktar i min dator och har tröttnat rejält på "bullret". Just nu kollar jag runt på diverse vattenkylningar. Vet inte så mycket om det ännu men man lär sig väl så småningom.
Jag har löst även detta problem, genom att jag har en digital doc som själv sätter på fläktarna om de behövs och även har jag nu tillverkat en lite fancontroler med potentiometrar så jag kan få den att vara tyst. Den har alldrig låtit som en skröde tröska iaf! =P
October 27, 2001
On 2002-01-18 12:13, Caine wrote:
Du använder ju ingen gummilist till plexin...
Hur har du fäst "fönstret" då??
Det var frekkt iaf, men en j**la kabelhärva!
Tack
Jag har tejpat runt kanterna för att de inte ska vara så vasst och sedan har jag helt enkelt limmat fast plexiglaset med värmelim.
2 Guest(s)