February 10, 2008
Hej!
Jag håller på att beställa ny dator och söker billiga och bra OC minnen. Jag var helt inne på Ballistix innan men nu när de har bytt chip så klockar de inte alls bra längre har jag hört?
Det behöver inte vara några extrem klockar minnen. Priset ska gärna ligga runt 800 max. Har ett ds4 mobo så vill gärna kunna klämma ur lite FSB. Hade tänkt köra en e2160 prolle.
Tacksam för svar 🙂
MVH Svenn3SaataN
February 10, 2008
April 24, 2007
ja just det! :banghead:
ja var helt insnöad på %
klart du ska köra på den!
jag personligen har dessa: http://www.inwarehouse.se/Prod.....8;node=575
har kört dem i 1000 nått helt stabilt på 2,0 Volt o 5-5-5-18 latenser.
men de finns bättre tror jag. men billiga är dem 😀 ksotade mig 990 KR 🙁
February 10, 2008
Okej, har tittat på dem fast 6400. Men tror inte jag kan nå så högt som jag hoppas med dem?
Kanske jag skulle satsa på ett par Dominator 8500: http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=125071
February 10, 2008
November 19, 2007
Svenn3SaataN wrote: Okej, men det hade varit kul att bräcka 600fsb men det klarar jag kanske inte med ds4 och e2160? Menar att de kanske inte har potens till det? Men man klarar väl sig i dagens läge med 2gb. Eller ska man ha 4gb?
Du kan inte använda mer än 3GB i 32 bitars OS, ska du ha mera än så blir det till att köpa 64bit OS också.
Sen finns det ju hela 2 program (ironi) som är 64bit och det kommer inte förändras på ett braaaaa tag.
Slutsats: 64 bit kan vi börja fundera på om sådär 5 år, inte tidigare.
January 7, 2006
Svenn3SaataN wrote: Okej, men det hade varit kul att bräcka 600fsb men det klarar jag kanske inte med ds4 och e2160? Menar att de kanske inte har potens till det? Men man klarar väl sig i dagens läge med 2gb. Eller ska man ha 4gb?
Det är bara att glömma. Vad jag vet vill inte moderkortet komma upp i såna hastigheter, processorn vill det definitivt inte. För att köra processorn i 600 mhz fsb, måste du överklocka 200%. Det är runt 50 procentenheter än det bästa resultatet med E21XX i SMPC, då kördes den processorn med antingen kväve eller torris.
Nej, 600 mhz FSB kommer du tyvärr inte klara.
February 10, 2008
November 19, 2007
Svenn3SaataN wrote: Okej, tack för svar. Spekulerade bara angående 600fsb. Men finns det några bättre prestanda/pris stickor just nu än Ballistix med gamla rev. ?
Allra flesta högprestanda minnen använder sig av Micron D9 kretsar och Micron äger Crucial mao jag tvivlar på att dom säljer bästa chips till sina konkurenter...
Ballistix är nog det bästa (sett till pris/prestanda) det finns där ute just nu, och då tänker jag på den gamla dubbelsidiga revisionen.
Kör ett par 1GB stickor i 385 3-3-3-9 1T 2,259V just nu 🙂 Dom klarar 400 men min skit CPU gillar inte fetare bus 🙁 E4xxx serie
1 Guest(s)