July 28, 2003
Tjena, har monterat in en bilstereo hemma och undrar nu hur man kan få ut radio kanaler till den. Jag har köpt en kontakt från biltema som man ansluter in i stereon o den enda kanalen jag får in är P3. Måste jag köpa en bil antenn o anlusta i skiten eller kan man ha typ en koppar kabel som man bara sticker in i skiten som antenn (brukade göra så i min gamla technics stereo)
tacksam för svar!
July 28, 2003
Fackamato wrote: Du har ju inte skrivit om du har provat med kopparkabel som du använde innan, tänk så fungerar det bra, och du inte hade behövt posta i forumet. 🙄
Men hörru, läs frågan jag frågar ifall det funkar eller om man måste göra något annat om någon mer kunnig än dig läser det så kanske han säger " Phr34k, testa inte det.. kommer inte funka du behöver en bla bla bla"
February 14, 2004
November 18, 2003
Fackamato wrote: Du har ju inte skrivit om du har provat med kopparkabel som du använde innan, tänk så fungerar det bra, och du inte hade behövt posta i forumet. 🙄
Det är väl kul med nya poster oavsett fråga, inte kul att komma till ett forum där nya trådar rutan inte ändrat sig ett piss.
Tror det är bättre sändning men en riktig antenn.
Har förr mig jag har använt vanlig kopparkabel men inte blivit så bra sändning som i den andra.
Även om antennen kostar en hundring så kan de vara värt de, se de osm en investering 😉
October 16, 2003
För att få optimal signal så har jag för mig att antennen ska vara hälften av våglängden...
EDIT: http://www.crompton.com/wa3dsp.....tcalc.html
Om jag har fattat det rätt så ska du ha en fjärdedel av våglängden eftersom du har en sladd som... hur ska man förklara, "går ut och vänder tillbaka"
1 Guest(s)