March 2, 2005
När jag startar datorn och det kommer upp lite text och sånt så kommer det upp "BIOS is not onstalled" lite snabbt sen laddar den där saken sedan kommer ja till Windows.... han i affären där ja köpte datorn säger att det inte behövs när ja sa att det inte var installerat.. är det ett måste? 🙄
July 18, 2001
N1ko wrote: ja allt funkar här med... men vad är skillnaden om jag har bios?
BIOS är det "program" som ser till att bl.a datorn startar när du trycker på knappen..
på en av mina datorer står det "BIOS is not installed, because there are no drives attached" vilket syftar till att raid-BIOSet inte har startats för att jag inte anslutit nåra diskar till raidkontrollern. Det är säkerligen samma visa för er.
March 2, 2005
whoracle wrote: [quote=N1ko]ja allt funkar här med... men vad är skillnaden om jag har bios?
BIOS är det "program" som ser till att bl.a datorn startar när du trycker på knappen..
på en av mina datorer står det "BIOS is not installed, because there are no drives attached" vilket syftar till att raid-BIOSet inte har startats för att jag inte anslutit nåra diskar till raidkontrollern. Det är säkerligen samma visa för er.
Kan det myycket väl vara för det står nåt liknande hos mig.. men annars e de ingen fara eftersom att allt går.. fast de e konstigt för när min brorsas kompis var här (datoringenjör) så var han inne i om ja inte har helt fel bios eller nåt.. allting blått med vit text? det e väl bios? så ändrade han nåt att vi skulle använda det ljudkortet som e inbbygt i vårt moderkort istället från det seperat köpta..
2 Guest(s)