May 20, 2006
Hej! Jag undra hur man får bort admin lösen i Bios eller i Xp? Har redan tagit bort lösen i Bios engång med att ta bort bios batteriet och har enbart laddaren i vid uppstart (har en bärbar). Men efter att någon tjallade på skolan så ghostade dataadministratören på min skola om min dator och efter det så funkar det inte å ta bort bios batteriet för att ta bort admin pass.
Har läst mkt om att man kan använda en bootdisk och program som l0phtcrack å saminside för att få tag i SAM filen för att ta reda på adminpass i Xp. Men eftersom inte Bios boota cd i uppstart så kan jag ju inte komma in i bootdisk, elr ?
Så jag undra om det finns något annat sätt att ta bort Bios adminpass eller adminpass i Xp ? Vore jätte tacksam för bra och seriösa svar 🙂
Det är en Hp Compaq Intel Centrino 1.73GHz bärbar jag snackar om 🙂
MVH
September 1, 2002
Jag tror faktiskt datorn är lösenordsskyddad av en anledning, herr H3kan.
Men efter att någon tjallade på skolan så ghostade dataadministratören på min skola om min dator och efter det så funkar det inte å ta bort bios batteriet för att ta bort admin pass.
Eftersom din skolas datoradministratör är inblandad känns det som att datorn i fråga inte är din utan tillhör din skola. Om så är fallet måste du nog följa de regler och rekommendationer som rör skolans datorer.
NH's forum är inte till för att få info om hur man kringgår skolors säkerhetsåtgärder. Därför låser jag den här tråden.
2 Guest(s)