December 20, 2000
Nej det finns oftast ingen uppdatering på tillverkarnas hemsida men om man får tag i en så har jag svårt att tro att det skulle bli någon prestanda ökning..
Tekniknörd som gillar att träna.
December 22, 2000
I början när g-Force 2 gts släpptes så f-nns det nya bios till korterna (allså förra sommaren)
Men korterna som säljs nu har dessa bios redan
De buggar som har funnis är borta skulle jag tro.
Om man inte vill ha ett special bios som ändrar minnes och gpu hastigheten redan i bios , men det kan vara riskabelt tycker jag
Stickan
Som sagt var så är nog bioser mest till för att lösa lite allvarligare buggar.. Men annars så är det nog inte lönt med ny bios på grafikkortet..
Ja jag skulle inte heller råda till att byta bios på grafikkortet.. inte innan amn grundligt kollat upp det i alla fall..
April 20, 2001
Jag har precis flashat mitt GF2 [email=GTS@Quadro2]GTS@Quadro2[/email] Pro kort till senaste Quadro2Pro Biosen,
Rätt fräckt när man bootar datorn och ser Quadro2 PRO Bios.
En annan sak är att minnes inställningarna i överklockningsprogrammen ökar så man kan klocka mer.
Jag upplever dessutom att kortet blev betydligt stabilare med den nya biosen kör minnena/Coren på 237/385
Ska prova att flasha med den senaste GF3 biosen och se.
En flashning är mycket enkel att göra och tar inte längre tid än ett par minuter.
//Patrik
April 20, 2001
Alla biosar finns att ladda ner på denna sida:
http://www.x86-secret.com/nvbios.php
1 Guest(s)