December 2, 2001
On 2002-07-08 17:30, NBK wrote:
Ha, ha, jag är förvånad att du kunde hålla dig ifrån att kalla mig idiot 😀Tackar.
mmm men hur viktig e klockan på en skala då??!!
Du kan annars ändra klockan i windows genom att dubbelklicka på den. Dom ändringar du gör i windows sparas även i ditt bios.
February 9, 2002
Ok, jag kunde ändra bios-datumet, men den återställde sig efter ett tag till 20/21 maj (skiftar mellan dessa två datum).
Detta är ju skitskumt - är det något virus som infiltrerat bios? Jag har stängt av virus-varningen i bios (vilket man rekommenderas att göra eftersom en hel del applikationer annars utlöser detta alarm). Finns det något virus i omlopp som gör just detta - fipplar med datumet?
February 9, 2002
Nej, inget CMOS error - iaf inte vad jag hinner se. Dessutom är det ju lite konstigt isåfall att bios väljer just det datumet - 20 och 21 maj 2002 - eftersom jag köpte kortet i julas, och det borde ju ha en nollställning vid ett tidigiare datum. Men det kanske inte är så det funkar...
Skumma är att när jag ändrat datumet så är det ändrat ett par timmar, men sedan, när jag minst anar det, så har det återställts.
1 Guest(s)