July 3, 2002
Hej
Jag skulle nog inte tror det är något prob att bland diskar hade förut min wd100gb och en ibm 30gb(gamal model) det funkade fin fint. grejen är ju att du skickar ju bara informationen mellan dom. Om det nu skulle funka bättre så tror jag nog inte att skillnaden skulle vara så stor.
men om du skulle ha två med samma chase så kan man nog märka lite skillnad
May 23, 2001
Jag har en Seageate 20 GB, och en WD 30 GB och sist men inte minst en Maxtor 120 GB och det smider på fint. Däremot har en kompis 2 st IBM som inte vill fungera så bra på samma IDE kanal det är en av dem som BARA vill vara Master hela tiden... Tror den fått storhetsvansinne eller nått
May 23, 2001
Jodå vi har testat allt verkligen.... Nu kör han de på separata IDE kanaler så det fungerar väl.... Men en sak jag undrar vad gör det om man sätter dem på cableselect? Jag har mina på cable select tycker det är väldigt bekvämt då jag har sättit hårddiskarna i den ordningen. För om du har på cable select så är väl den "nedersta" ide kontakten master och den översta slave eller om det va tvärt om så om man har strappat 2 hårddiskar på cable select så är det väl beroende på vilken plats på kabeln som de sitter om de blir master eller slave... Och vi har testat båda platserna... om man jumprar den osm bara vill va master på cable select och sätter den på slave på kabeln så hittar inte BIOS den alls osv.... 🙄
June 18, 2001
Om du skall RAIDa diskarna så rekommenderas verkligen samma diskar, men iövrigt så är "skall" det inte vara något problem såvida BIOS implementationen är korrekt!
/Oxygenial
http://www.mp3.com/oxygenial
2 Guest(s)