August 11, 2001
vilket är bäst: att cpu fläkten suger eller blåser, vilket kyler mest??
------------------------------------------
e det nå¨n som vet något om nån gammal recention av en viss IBM Aptiva 120 mhz:are.... ingen volvodator eller nått, utan modellen före den, med pentium 1 processor 120 mhz och 10 mb i ram...., 2 mb grafik?, ej desktop modell utan midi tower eller vad det heter.....
det ska finnas en test över datorer i en gammal tidning, typ PC HEMMA.....eller nått sånt.....lådan ser ut så här....längst ner på framsidan är det en massa "hål" och överst ett hantag...och en lucka man kan dra ner.......någon??
----------------------------------------
August 15, 2001
Beror helt på vad det är för fläkt och typ av prolle... Vissa påstår att xp:n kommer i lägre temp om man "vänder" på cpufläkten.
När det känner chassifläktar så ska det finnas minst en fläkt som blåser ut, för annars får fläkten på cpu:n ej full effekt.
Kort sagt, det gäller att finna en balans där det ständigt är cirkulation.
August 15, 2001
On 2002-01-02 13:56, [Molotov] wrote:
On 2002-01-01 21:54, bonko wrote:
Beror helt på vad det är för fläkt och typ av prolle... Vissa påstår att xp:n kommer i lägre temp om man "vänder" på cpufläkten.Hmm kan det verkligen vara så?
vars har du hört det?
Enligt en kamrat till mig... Han påstår att det sänkes 6 grader när han "vände" på fläkten... Iförsig är det inte precis nån större skillnad, men vissa är petiga me grader. 😀
Har även för mig att jag läst det på tomshardware...
1 Guest(s)