November 23, 2005
Ett nytt 5.1 högtalarsystem är på väg och jag tänkte passa på att uppgradera mitt ljudkort i datorn. I nuläget kör jag med ett integrerat 7.1-kort. Frågan är; kommer ett kort för runt 3-400 spänn (typ "Creative SoundBlaster Audigy SE") att ge mig bättre ljud eller är det en onödig kostnad?
Om inte, vilken prisklass kommer man upp i för att få en markant ljudkvalitetsskillnad?
Har ett Msi k8n neo4
March 10, 2003
Tycker du skall spara så du får råd med ett X-fi. Du kan köra på ditt inbyggda tills dess.
Bytade från Audigy1 till X-fi och märkte en enorm skillnad.
Många ggr har jag t.o.m. tyckt att Audigy1 har ett varmare ljud än många inbyggda ljudkort.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 23, 2005
Json_81 wrote: Vad e det för högtalare som är på väg?
Jag har inga specifikationer men vet att det är Creative 5.1 och nått år gammalt… Det är inget värstingsystem direkt, men jag får det gratis utav min bror så jag skall inte klaga.
Förresten, om jag vill lägga till två extra högtalare i systemet… hur fungerar det? Måste jag ha en ”receiver” att koppla de till eller hur fungerar det? Någon som kan rekommendera något?
1 Guest(s)