April 22, 2001
Tjena,
Nu är det som domedagen hemma:( Förra veckan så slog blixtjävlen ner i datorn och nu går den inte att starta...
Nätagget går inte igång så där borde ju problemet ligga... Jag skruvade av plåten på nätagget och märkte att säkringen var hel vilket jag tyckte var lustigt...
Vad ska jag göra?
Ska jag lämna in datorn på något ställe och betala 700 kr för en undersökning? Resten av datorn kan ju också vara sönder, jag har ju inte testat med ett annat nätagg eftersom att alla andra jag har är gamla och har cpkontakter som inte passar...
Eller ska jag ta chansen att beställa ett nytt och hoppas på att det ska funka? Eller tror ni att det går att laga billigt någonstans?
February 10, 2001
Kolla det hemma hoss nånn kompis eller nått. Dock har jag lite svårt att tro att den inte tog ut någonting annat änn nätagget.
(hände mig en gång med och jag tror att jag kunde använda 3,5 stationen efteråt men det var nog allt )
annat tipps e att dra till skroten och få tag på ett nätagg brukar finnas där (åtminstonde som du kan testa med)
[ Detta Inlägg ändrades av: paddda den 2001-07-16 15:42 ]
May 24, 2001
Du hade tur.
Jag har fått ta hand om datorer som råkat ut för blixtnedslag två gånger, och det var inte vackert kan jag säga. På ena hade blixten smält bort en bit av skyddsplåten på undersidan av hårddisken (seagate har sånt).
Båda hade datorn på när blixten slog ner, så det kan ha varit det som gjorde att det blev så illa.
June 11, 2001
Kontakta Skribo Font AB, dom testar datorer gratis!
tel 08-442 91 00
finns även i gbg, malmö mfl. städer.
February 11, 2001
July 21, 2001
Sebbe, är du säker på att du inte är halvget ?
Apropå blixten, jag gillade den inte alls nä rjag hade modem. Det räcker ju att man hör talas om att blixten slår ner tio mil från en för att ett #%&)=/(% modem ska sluta fungera..'Ingen kopplingston' 'Ingen kopplingston' 'Ingen kopplingston' Bläääh... 😛
1 Guest(s)