August 2, 2001
Tjenare, har ett problem, har haft det att bra tag, men har inte orkat fråga ngn om det.
Problemet är : Under en tids uptime, så får jag en bluescreen, som det står att den dumpar minnet, och sen startar den om, blir likadant i 98, 2k & xp.
Ngn som kan ha en aning om vad det kan vara för fel ?
måste vara ett hårdvarurelaterat problem iaf.
tack för hjälp !
August 24, 2002
Bol^ wrote: Tjenare, har ett problem, har haft det att bra tag, men har inte orkat fråga ngn om det.
Problemet är : Under en tids uptime, så får jag en bluescreen, som det står att den dumpar minnet, och sen startar den om, blir likadant i 98, 2k & xp.
Ngn som kan ha en aning om vad det kan vara för fel ?
måste vara ett hårdvarurelaterat problem iaf.tack för hjälp !
Det verkar som om det är fel på minne eller hårddisk
Hade ungefär samma problem med ett minne förut.
August 2, 2001
Ok, tack för svar.
Ska testa att ta ur ena minnesmodulen och se om det blir bättre, och växla mellan dem om fel uppstår, annars så är det väl disken 🙁
Jaja... :gunsfire: IBM :burn:
Har beställt 2 st Maxtor 120gb nu, 🙂 så jag har iofs råd att bli av med IBM'en.. men tråkigt ändå..
June 10, 2002
Jahop, whine på IBM ?
Tänk först på att maxtor har en mycket högre ljudnivå än IBM.
Det är iof inte den första som har haft en IBM som strular efter 1 år, inte bra det :banghead:.
Men jag har själv en maxtor 120 gb, och klagar på den främst av en anledning.. Ljudnivån.
August 2, 2001
Gunnis wrote: Jahop, whine på IBM ?
Tänk först på att maxtor har en mycket högre ljudnivå än IBM.Det är iof inte den första som har haft en IBM som strular efter 1 år, inte bra det :banghead:.
Men jag har själv en maxtor 120 gb, och klagar på den främst av en anledning.. Ljudnivån.
Hmm... Jag hade en maxtor 40gb, minns inte serie.. 7200Rpm, och den upplevde jag som mycket tyst.
Jaja... har redan beställt så.. ska ändå in med asfaltsmatta osv i chassit...
och lite annan ljudisolering..
Vi får väl se.. 🙂
1 Guest(s)