January 8, 2002
Jaha då har man fått sitt Hercules 8500LE. Powered by ATI Radeon8500 bla bla.
Glad o lycklig sättar jag in kortet, instalerar drivrutiner och börjar "testa" och greja med diverse inställningar. Blåskrärm, jaja, det ä lugnt, ny graffe en blåskärm, ingen fara. Men denna händelse återkommer, det blir en mardröm. Har testat olika drivrutiner, lagt in ett fräscht XP o så vidare. Men vilken mardröm!!!!
I fortsättningen får det va nVidia för mig, deras grejer funkar i varje fall...suck.
January 8, 2002
Ok, nu har jag installerat om XP och kör senaste Hercules drivisarna. Ingen konstigt än, har dock inte hunnit testa nått spel än. Men en skum sak, körde 3DMark 2001 SE och fick bara 2290!!! Hallå, det är ungefär det samma som jag hade med mitt Geforce2MX(oklockat).
Min dator: PIII 933, 512RAM(PC133), SB Live etc.
några tips? Snälla, hjälp mig, för detta ä fan pinsamt.
mvh Dalle
January 8, 2002
Dom senaste officiella drivrutinerna från ATI funkar ej, går inte ens att installera!
Jag använder som sagt dom senaste drivrutinerna från Hercules hemsida, till just Hercules FDX8500LE.
Kör inget tweak prg, tycker fortfarande det är skumt. Läste nånstans för ett tag sen att en kille med just en PIII 933 och en ATI Radeon8500 fick typ 6000p i 3dmark. Ok han hade en riktig ATI som gick i 275/275, men ändå. Trots att mitt hercules går i 250/240, så borde jag i varje fall hamna nånstans mellan 5000 o 6000. Arghhh
Orkar heller inte riktigt testa olika drivisar, för det blir bara helt CP efter ett par olika eller direkt i vissa fall.
mvh/Dalle
1 Guest(s)