August 22, 2005
vill använda fjärrkontrollen att för styra winamp, powerDVD, höja sänka volym, mm.
Och jag vill inte använda min mobil, utan vill ha en hederlig fjärrkontroll som stödjer bluetooth.
Annars måste jag flytta in datorn i Tv rummet, för IR går ju inte igenom betongväggen här.
April 13, 2004
niklas82 wrote: vill använda fjärrkontrollen att för styra winamp, powerDVD, höja sänka volym, mm.
Och jag vill inte använda min mobil, utan vill ha en hederlig fjärrkontroll som stödjer bluetooth.
Annars måste jag flytta in datorn i Tv rummet, för IR går ju inte igenom betongväggen här.
Där har du själv problemet med bluetooth, räckvidd, den går nämligen inte heller så långt kanske tio meter fritt eller så, du får nog hitta en annan lösning, tror jag 😕 😛
January 25, 2004
niklas82 wrote: det är inte så många meter, men det är ju en vägg ivägen, så IR är uteslutet, men finns det inga Bluetooth fjärrkontroller?
RF är vad du letar efter. BT kan du köra som fjärr på flertal mobiler, men som sagt så är räckvidden kass.
RF fjärrar finns det få av. Men just ATis fjärrar har rf och ir. Rf ger dig fördelen med att den fungerar genom väggar, den har också en enorm räckvidd. Så leta upp en ATi fjärr. Eller annan tillverkare som också säljer samma fjärr, exempelvis Sapphire.
March 10, 2003
ATI fjärren fungerar oavsett dator. Bara att du inte kan använda vissa mer avancerade script eller features om
du inte har ett allinwonder.
Men det är inget man märker av för 5 öre.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 25, 2004
Ctrl wrote: ATI fjärren fungerar oavsett dator. Bara att du inte kan använda vissa mer avancerade script eller features om
du inte har ett allinwonder.
Men det är inget man märker av för 5 öre.
Precis! Konstigt är att RF inte är mer använt, fan så mycket smidigare än det skitigt dåliga IR.
1 Guest(s)