October 9, 2001
Stabilt e de alltid... ta reda på hur många IPs de e per abonnent så löser allt sej efter det....
Får du tex 3, lr fler IPs så kan du köra me hub... men får du bara en så kan du köpa fler om det går...annars blir du tungen att köpa en Router ifall du vill dela intrenet på 3 datorer. Dom e relativt billiga idag.. funkar som; Router, hub/switch och oftast brandvägg... beror på vilken modell du väljer
June 18, 2001
Nej det går inte att göra såvida du inte beställt bonet med fler IP, men det tror jag du inte har gjort.
Du måste NAT'a (adressöversätta) den IP adressen till ett annat nät (lämpligen 192.168.0.x adress).
För detta behöver du antingen
1. Dator med 2 nätverkskort samt programvara typ Winroute Pro om du kör Microsoft.
2. En router typ Netgear RT314 Dlink DI-704 som ligger på runt 1500:-
Jag kör en Netgear RT314 nuförtiden coh det funkar suveränt förutom loggning! Måste ha en Linux bur för att RT314 skall kunna logga, och kör man linux så behöver man ingen RT314 heller, bara 2 nätverkskort samt en hub/switch!
Kör även bonet vilket funkar riktigt bra nuför tiden.
Sommarn var ett h*****e, men innan dess så funkade det bra med!
August 23, 2001
On 2001-10-18 15:21, oxygenial wrote:
Nej det går inte att göra såvida du inte beställt bonet med fler IP, men det tror jag du inte har gjort.Du måste NAT'a (adressöversätta) den IP adressen till ett annat nät (lämpligen 192.168.0.x adress).
För detta behöver du antingen
1. Dator med 2 nätverkskort samt programvara typ Winroute Pro om du kör Microsoft.
2. En router typ Netgear RT314 Dlink DI-704 som ligger på runt 1500:-Jag kör en Netgear RT314 nuförtiden coh det funkar suveränt förutom loggning! Måste ha en Linux bur för att RT314 skall kunna logga, och kör man linux så behöver man ingen RT314 heller, bara 2 nätverkskort samt en hub/switch!
Kör även bonet vilket funkar riktigt bra nuför tiden.
Sommarn var ett h*****e, men innan dess så funkade det bra med!
om du kör windows 2000/XP så behöver du inget extra program. Finns en inbyggd internetdelare redan. Funkar jätte bra och är väldigt enkal att konfiguera också.
2 Guest(s)