April 18, 2003
Kommer inte in på windows längre utan får upp detta varje gång:
--
Boot Failure
Reboot and select proper Boot device
or insert Boot Media in selected Boot device
Press any key when ready
--
Får detta då o då när jag startar om datorn men brukar bara starta om igen så fungerar det..
Nu hjälper det inte utan är så här hela tiden.
i BIOS så hittar den inte hårddiskarna, står Not Installed bara.
Så därför kan jag inte heller ändra på Primary IDE Master/Slave...
Och det verkar inte vara nått fel på hårddiskarna då dom funkade i en annan dator.
- Har 2st rätt nya hårddiskar
- Har ingen skiva eller diskett i
- Alla kablar verkar sitta i som dom ska
Någon som vet vad jag ska göra?
April 18, 2003
är nog en vanlig "pata" 🙂
bytet? har inte bytit något.. Det hände när jag startade om datorn.. kom som en chock 🙁
allt verkar sitta i som de ska / rätt plats osv
* nä har ingen koll vilken ordning, du menar i biosen eller? för den hittade inget där, står bara "not installed"
September 27, 2003
April 18, 2003
R1 Uffe wrote: koppla ur båda 2, starat datorn, stäng ner, koppla in den HD med windows, gå in i BIOS och kolla, om OK, starat upp datorn igen. Om det går igång, koppla in den andra
Hjälpte inte.. fortf ingen ändring inne i biosen :arg:
Fler förslag innan jag kastar ut den genom fönstret?
tycker de är så sjukt dåligt att ingen i hela världen vet varför de blir så här, inte hittat något svar på flera forum jag sökt i fastän många hade likadant 🙄
June 11, 2001
Antingen har något allvarligt hänt med hårddiskarna eller ditt moderkort, om dom fungerar i en annan dator så är det förmodligen moderkortet eftersom det visar Not installed i bios.
Berätta mer om ditt moderkort och dina hårddiskar (modell, anslutning, märke etc) så är det lättare att hjälpa dig.
2 Guest(s)