Bootproblem|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bootproblem
osiris
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
January 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 14, 2001 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick för några dagar sedan mitt Abit kt7, coolermaster kylare och en duron 700.
jag satte i sakerna och startade. efter att ha configurerat lite i bios så startade jag. installerade det nödvändigaste från driver disken. kollade lite fps i q3. efter ett tag bootade jag om och klockade upp den till 1000mhz den smed fint i 2-3 timmar. sedan skulle jag se vad den gick för eftersom tempen var stabil. (ca 30-33 grader celcius)
jag drog upp den lite för mycket och var tvungen att reseta bios på moderkortet. detta var snabbt gjort. men efter att jag gjort det vägrar burken att starta. (jag tror inte problemet ligger i att jag resetade bios) datorn vägrar lixom att boota när jag trycker på powerswitchen. jag har kollat alla pins (till lampor.resetknapp m.m) de sitter helt korrekt. jag har tagit ur och satt i allt igen. jag har bytt låda. (dock inte nätaggregat).

är det någon som vet vad det är/kan vara för fel. och vad man ska göra åt det. jag ska testa med ett nytt nätaggregat imorgon. och nu ska jag testa med att ta ur procesorn och lägga på ett nytt lager silverpasta.

tacksam för svar

/osiris

Avatar
Naughtyboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1684
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
2188
January 17, 2001 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Lider med dig kompis....e nog det värst som kan hända..när man väntat länge på ett nytt mobob åsso när man kommer hem skiter det sig
"Beklagar sorgen"
Tyvär kan jag inte hjälpa dig..har inte pysslat nåt med dem mobona..men har nyligen varit med om nåt liknande med ett Abit kort..inte riktigt men nästan samma...!
Var bara en sak att göra...lämna in kortet med en gloria på huvet å hoppas att man e duktig på historia...funkar inte så bar å komma till handlaren å säga att mobot inte funkar efter att man försökt överklocka det...!

"Lycka till"
-----------------
//Nååti

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
Member Since:
December 20, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
2339
January 21, 2001 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du provat med nytt nätagg?

Hoppas problemet redan är löst.

/nostra

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 99
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL