January 3, 2005
Jag var till mobiltelefonaffären idag och skulle få den uppgraderad.
Men efter uppdateringen så startade inte telefonen. Den var helt död och då skulle han försöka lägga tillbaka den gamla programvaran men då fick han inte ens kontakt med telefonen =(
Så nu skall de skicka iväg telefonen.
Kommer jag att få stå för en ev. felsökningskostnad och reperationskostnad pga detta tror ni? Mobiltelefonen är gjord vecka 25 2004.
March 9, 2004
January 3, 2005
Idag (efter exakt 2veckor) ringer bilradioservice mig på morgonen och säger att de behöver inköpskvitto för att se exakt inköpsdatum + ställe för att de skulle kunna laga min mobil.
Jag talade om att den var köpt via blocket nov -05 och att kvittot ej fanns kvar. Då blir det dyrt för dig menade han då.
För att göra en lång historia kort: Han behövde uppgifterna för att kunna skylla på firmware-fel till ericsson och på så sätt slippa reperationskostnaden på ca 1000kr. Mao han vill göra ett försäkringsbedrägeri ! Seriöst företag?
Jag menar att han skall stå för kostnaden eftersom telefonen fungerade exemplariskt fram tills han tar emot den och vid hanns ingrepp blir min mobil död.
Han menar att det var fel på min mobil innan han tog emot den. Jag har många vitnen på att mobilen fungerat klanderfritt under hela min tid som ägare.
Det är något som heter Joystick-gasket och BGA-krets (osäker på namnet men det var tre bokstäver iaf.) som nu är trasigt.
Hur gör jag nu då? Jag är RASANDE ARG på Bilradioservise i Örebro och farbrorns mkt låga tillvägagångssätt !
1 Guest(s)