September 19, 2001
Har kollat på många moddade datorer nu och märkt att nästan inga har en fläkt i botten på lådan, VARFÖR INTE? Jag har själv tänkt sätta dit en men eftersom ingen annan verkar göra det undrar jag om det finns en speciel anledning till det som korkade jag inte tänkt på...
Ok massa damm lär man få in, men det kan man ju sätta ett ilter för så löser det sig iallafall...
July 18, 2001
On 2001-09-26 22:49, MangeMan wrote:
Har kollat på många moddade datorer nu och märkt att nästan inga har en fläkt i botten på lådan, VARFÖR INTE? Jag har själv tänkt sätta dit en men eftersom ingen annan verkar göra det undrar jag om det finns en speciel anledning till det som korkade jag inte tänkt på...
Ok massa damm lär man få in, men det kan man ju sätta ett ilter för så löser det sig iallafall...
Det filtret lär du få byta ofta om du har burken på golvet. Men har du den på ett bord, skrivbord eller liknande så borde det vara rätt så OK. Men det räcker ju med fläktar i fronten och baken, så att luftströmmen går över CPU kylaren.
September 19, 2001
September 19, 2001
December 27, 2000
en "bottenfläkt" eller flera är ett mycket bra alternativ till fläktar i sidorna, så länge som lådan står på "fötter" dvs. kommer upp en bit från underlaget.
personligen tycker jag att 2st 120mm i botten & 2st 120mm i toppen skulle vara utmärkt för att få ett stilerent yttre på lådan och mycket luftflöde i burken.
(ok, jag kanske formulerar mig konstigt ibland men det e bara för att jag e så drogad... :< )
1 Guest(s)