October 10, 2001
gurk_burk wrote: Har ni några bra förslag på ett grafikkort till en P3 933Mhz med 384 mb 133Mhz sdram?
så inte nåt särskilt i datorn blir en flaskhals.
tacksam för svar.
http://www.styggapojken.com/pr.....ry_id=1402 Här ser du ett G-Force 3 Ti200 för 1400:- vilket är ett bra pris med tanke på att det har 128meg. Det är ett perfekt kort för din dator, men det finns säkert någon som vet bättre 🙄
October 23, 2001
Satsa på ett Geforce 4 Ti 4200. Det är ett väldigt prisvärtkort o kostar vanligen fr. 1800:- och lite uppåt.
Det är ingen idé att köpa Geforce 3 när du kan lägga till några hundra lappar och få nått mycket bättre!
Dessutom handlar det inte bara om 3D-prestanda, då Geforce 4 har kanske den bästa bildkvaliteten på marknaden.
October 10, 2001
gurk_burk wrote: jomen blir inte processorn flaskhals med en sånt starkt grafikkort?
Det var därför jag rekomenderade ett G-Force3, men som jag skrev så finns det alltid någon som tror sej veta bättre.... 🙄 Det är bara dumt att lägga ut tre-fyrahundra mer för prestanda som ändå inte utnyttjas. Skulle däremot mera hårdvara i lådan uppgraderas i en snar framtid så varför inte, men så var inte fallet. Kör för G-Force 3 kortet och hittar du ett som är billigare än det jag länkade till så ta det, för ett Ti200 räcker gott i den maskinen 🙂
1 Guest(s)