August 10, 2001
Hej alla!
Jag har den nya modellen av Plextors 24X brännare och trodde ju att den skulle klara av rubb och stubb men jag har stora problem att bränna vissa speglingar av typen .bin tillsammans .cue. Om det bara är ett spår i .cue filen går det utmärkt att bränna det i Nero men så snabbt som det blir 2 eller flera "spår" i .cue filen går det inte.
cdrwin känner inte ens igen min brännare. Jag testade Fireburner men där står det bara "hardware error" ...
Och ja jag har installerat den senaste aspi drivisen och jag kör Windows XP.
Någon som vet som som kan vara fel? Någon som kan rekommendera något annat brännarprogram att bränna .bin filer med? Testat att extrahera .bin filen med isobuster och bränna men det blev inget bra alls!
Tacksam för svar!
May 24, 2001
Hmm lite konstigt att det blir så när du har en såpass ny brännare men har du kollat på hemsidorna till programen över listade brännare som det stödjer. Om det inte gör det så kanske det finns nån patch eller nått som gör att det funkar. Har du testat att bränna filerna med Nero, om du inte har gjort det så testa det och se om det funkar.
August 10, 2001
Hehe ingen som läser vad jag skriver?
Jag skrev att jag har testat iso-buster ...
Visste dock inte att man kunde välja Plextor vid installationen av Nero. Däremot har jag en specialverre av Nero som jag fick med min brännare. "Plextor version". Så det borde ju vara samma sak som att välja "Plextor" vid installationen ...
June 28, 2001
June 10, 2001
Du får väl helt enkelt testa alla program som finns på
http://www.download.com
borde ju finnas något som funkar
May 29, 2001
On 2001-11-21 22:48, jazdc wrote:
Kunde inte låta bli att fråga:
Vad är .bin/.cue för format? Aldrig hört talas om dem förr i CDR-sammanhang. Vad skapar dem och varför vill man ha dem?
bin filen är själva datan och cue kan man jämföra med fat tabellen typ, eller ähhh nu blev det knas va?
man får dom i alla fall när man gör en image av en cd-rom, dvs en kloning av datan som ligger på den, ez-cd som kör med bin/cue va?
November 20, 2001
Aha...ok...vad du i så fall har är (grovt sett) en fil som berättar vad i den andra filen som ska ligga var på skivan. Kör själv med CloneCD för detta ändamål, men där har filerna helt andra ändelser. Något som, naturligtvis, är helt irrelevant för hur det fungerar.
Tack för upplysningen!
2 Guest(s)