July 3, 2002
Hej
jag har köpt en liteon ltr-48125w och när jag bränner på farter över 24 så går det inte fortare än 24x fast det står 48x det tar ca 3min i 48x och jag får alltid vid ungäfär samma procent så går bufferten ner och den måste köra burnproof. jag har oxå provat att inaktivera smart burn men det blir samma sak.
jag har en 1900+ 512 ram så den borde klara bufferten på 32x i alla fall tycker jag och den går ner på den farten oxå om den nu bränner i den hasigheten
tack för svar
[ Detta Inlägg ändrades av: CookieX den 2002-07-03 09:57 ]
July 2, 2001
En brännare på 48x bränner inte med 48x hela tiden. Den börjar lågt och stiger sakta men säkert. Det är därför du får buffer underrun på samma % hela tiden.
Det låter som att ditt system inte klarar av att mata data till brännaren i rätt takt.
1. Bränner du över nätverket? Inte säkert att din server klarar av att mata över 7MB/s (48x) även fast du kör 100mbit.
2. Kopierar du från CD till CD? Inte säkert att din CD klarar av att läsa i rätt takt.
3. Kör du från hårddisk? En modern hårddisk som inte är mer än 3 år bör lätt klara 15-20MB/s. Men om det är många småfiler så kan det vara strul där. Testa att höja cachen. Kolla att hårddisken är inställd på DMA (i enhetshanteraren).
Vilket brännarprogg kör du?
May 29, 2001
kolla även så att dma är påslaget på brännaren, testa även att defragmentera den hd/partition som du bränner ifrån, och så kan det vara värt att kolla om det finns en firmware uppdatering till din brännare, har man lite skumma fel med brännare/cd-rom så brukar det lösa sig många ggr om man uppdaterar firmware.
June 18, 2001
Jag har för mig att den startar på runt 14x och går sedan uppåt till 48x(Z-CLV).
Vad kör du med för media, inga tunna sketskivor utan tryck hoppas jag. Min LiteON 40125 (nu mer uppflashad till 48125_VS06) bränner en 700MB skiva på runt 2.45 till 2.50!
http://www.cdrinfo.com/Section.....LTR-48125W
där har du senaste firmware, bara att flasha i windows, var noga med att inte ha en cd i bara när du flashar. Denna update fixar bl.a en hel del media kompatibilitet.
2 Guest(s)