August 14, 2001
Tja jag har nyligen fått min nya brännare från Db.com. Det är en:
Yamaha CRW-2100 16x/10x/40x bulk intern IDE
Nu till problemet. Jag kör med Easy Cd Cre8tor då jag bränner men det verkar inte funka nå vidare bra. I början så då stod det att jag måste sätta in en "blank" skiva.. Det försvann ofta då jag startade om datorn. Har nu installerat om programet å det problemet verkar vara borta. Men då har jag då brännt ett antal skivor.. Å dom har funkat fint. Men sedan har det blivit fel på nåra.. Brände en musikskiva å den avbröts eller något sådant medans ja var borta från datorn. Det gick läsa dom spår den hann klart men inte resten. Sedan så brände ja 2 dataskivor men dom kunde inte min cd-rom läsa, dock kunde brännaren läsa den ena iallfall men det gick väldigt segt å kopiera över till hårddisken. Efter det har jag brännt 2 musikskivor å dom har funkat fint. Så då undrar jag: Kan man installera en brännare fel? Så de kan bero på de? Det finns ju inga drivrutiner så de borde ju inte gå. Kan det bero på programmet? Eller är det så att det är något fel på brännaren? Dock konstigt att vissa skivor går att läsa men inte andra. Så snälla hjälp mig, det tar ju många veckor innan jag får en ny om ja skickar tebax den!!
1 Guest(s)