July 13, 2004
Tjena! Har ett problem med min DVD-Brännare och hoppas att ni kan hjälpa mig att lösa det. Jag har alltid kunnat bränna alla CD-R/RW skivor utan problem med den, men igår när jag skulle bränna ut en DVD-R skiva funkade det ej.
Brännaren hittar ej DVD`n. Jag har testat med Verbatim DVD-R 4x, Verbatim DVD+R 8x, Lite-On DVD-R 4x och nån skiva där det stod "Taiyo Yuden 1-8x DVD-R".
En skum sak som förbryllar mig är att första gången så jag matade in Verbatim DVD+R 8x skivan hittade den, men senare då jag mata in den igen, så kunde den ej hitta den. Brännarn försöker läsa av den i cirka en min men lyckas ej. =/
Har mailat till Komplett om detta, det enda jag fick till svar var att "skicka in den defekta DVD`n". Så deras "På-platsen-service" gäller tydligen ej. Och läste på deras sida att ifall DVD`n ej är defekt måste jag betala frakten plus 200 kr i ersättning till som och det skulle vara surt. =/
Så skulle vara toppen ifall någon av er vet hur jag ska göra för att fastställa att den är defekt eller att få den fungera. 😀
July 13, 2004
Hmm.. Köpte en "Fujifilm DVD-R 4x" igår, och den klarar brännaren att hitta till och från. Vissa gånger då jag matar in den finner den inte den, medans sekunden senare så jag matat ut och in den hittar den DVD`n efter att ha läst av den cirka 30 sekunder.
Men, det går ej att bränna med Fujifilm DVD-R`n. Varken i DVD Decrypter, Nero eller Alcohol 120%.
Kan kopiera det viktiga ut loggen fårn Alcohol 120%:
21:25:13 (D:) TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A(0:0): Bränningsmetod/Hastighet
21:25:13 Simulerad bränning - DVD DAO - 4.0X (5520 KB/Sek)
21:25:36 (D:) TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A(0:0) - [Write ERROR] LBA: 2800, Length: 16
S:KEY - 03/0C/20 - "Undocumented Error Message!"
21:25:36 (D:) TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A(0:0): Bränning misslyckades!
21:25:36 Felmeddelande : [03/0C/20] - Undocumented Error Message!
21:25:36 (D:) TSSTcorp CD/DVDW TS-H542A(0:0): Simulerad bränning misslyckades!
21:25:36 Laddning av Imagefil avbruten!
21:25:37 Något är fel med bränningsprocessen!
Vänligen kontrollera loggfilen och rapportera fel till den Tekniska supporten.
Är det normalt att en DVD-Brännare ena stunden inte kan hitta DVD-Skivan för att nästa sekund göra det och vice versa?
Tack på förhand för svaren.
Jalle: Du menar att jag ska deleta den från enhenshanteraren och sedan starta om datorn för att låta Windows "installera" DVD-Brännaren? Finns det en möjlighet att det löser problemet?
July 22, 2005
Jag kunde inte låta bli att regga mig här när jag såg dina problem och dom är ömsesidiga! Det är ett tag sedan du frågade,kanske har du fått någon ordning på din Samsung (tipsa mig i så fall, lol). Detta är den sämsta datapryl jag någonsin köpt (Samsung TS-H542A). Det jag har gjort är att hela tiden uppdatera firmware "drivrutiner" för spelaren. Dessa är nu uppe i version TS07 på kort tid, så man förstår att något är galet (För att uppdatera dessa behövs sfdnwin.exe). jag har även "doktorerat" i min hårdvara o mjukvara för att undvika konflikter men inget har hjälpt ännu...
mvh
1 Guest(s)