May 9, 2001
Så trevligt att man får en fast IP. Jag får bredbansbolaget snart också. Jacket sitter där men är inte aktiverat ännu. Ska vara klart denna månad men jag själv räknar med i mitten av Augusti. De brukar ha en försening på 3 månader. I kontraktet står det att allt skulle vara klart den 15:de Maj. Plus 3 månader blir den 15:de Augusti.
Sten
August 9, 2001
On 2001-08-09 12:35, gumbo wrote:
den som adminstrerar dhcp server lägger upp en reservation på en ip adress som är knuten till mac adressen på ditt nätverks kort.
Men det går väl inte att låsa den helt? Det man gör är ju att sätta en expire på leasen av IP-numret.
/Lokpest
August 9, 2001
On 2001-08-09 13:08, rsastin wrote:
Det går att låsa vissa adresser till vissa datorer. Ofta lägger man in ett scope och sedan anger man vilka adresser den inte ska dela ut. Servrarna bör/ska man ha fasta adresser till. Finns säkert andra sätt man fixar det på men detta är det sätt jag kom på nu.Sten
Kanske inte så troligt att BBB gör det åt sina användare. Då går ju liksom hela funktionen med DHCP bort...
/Lokpest
August 8, 2001
Har BBB
De ger som sagt ut 5 ip adresser (har inte testat med mer än 3). Fast IP ska man kunna få, vet inte om det går än (vilket är helt osant eftersom det inte är så svårt att fixa) Typ, en apa klarar det.
Vet inte om man kanske kan prata lite snällt med BBB så att de låser en DHCP utdelad IP adress till din MAC (nätverkskort) adress. Kanske, men inte trolig... garanterat så kostar det pengar.
Ps. BBB ger ut ip med 1 timmes intervaller.... suger!
1 Guest(s)