August 11, 2001
Jag vet inte om jag gått på världens största lögn men, När dom kopplade in bredbandet från BBB i vårat område Hade dom ett infomöte. Då kom frågan om fast Ip upp. "Informatören" sa då att det är svårt att ge ut fasta IP-Adresser pga att det håller på att ta slut med ip-adresser. Man arbetar tydligen på att fixa det. Detta ska tydligen ligga över huvudet på BBB.
Tro det eller ej, Jag väljer att tro så länge ingen bevisar motsatsen.
January 8, 2001
On 2001-08-15 10:34, Wedge wrote:
Eh.....
I princip borde det finnas
255255255255 st IP adresser att välja från exklusive de som är tagna för lokala nätverk, typ 192.168.*.* osv.... men det borde vara ganska många kvar.
nja det finns 255^4(*) ip-adresser men pga att stora företag och typ amerikanska militären har tagit så kallade a-serier alltså tex 125.XXX.XXX.XXX så desimeras antalet tillgängliga adresser för vanliga dödliga ganska fort,
det jag vill ha sagt att det finns teoretiskt sett jätte många adresser men pga dumma företag och andra dumma institutioner så är massor med IP adresser köpt och oanvända och ingen privatperson kan ta dem 🙁
edit:
* nja det är en sanning med modifikation, det finns även upptagna nummer i serierna, broadcast adresser och lokala serier osv osv. men i princip så finns det 255^4 = (4228250625) adresser
[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2001-08-15 10:44 ]
2 Guest(s)